Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
BlackDevils schreef:De oplossing is net zo simpel als dat ie lastig is; Loslaten zodat ie niet kan gaan hangen...
Is het zo nodig dat je hem tegen houdt bij het vertrekken?
BrittKitt schreef:Ik volg dit even, dit doet mijn haflinger ook (die is dan wel al 16 en heeft ervaring).
Die doet dit onder het zadel overigens ook en accepteert weinig teugeldruk. Daar is loslaten inderdaad de oplossing voor de onderhals en er tegenin gaan, maar niet voor het tempo
Ze gaat er gewoon doorheen, ze is té enthousiast en kan ook niet normaal stappen (alleen dribbelen) en draf is hard, harder, hardst. Stilstaan kan ze idd wel en op halthouden reageert ze prima.
Onder het zadel kan ik het opvangen met zit en zelf rustig blijven en dat overbrengen etc, maar met mennen krijg ik dat niet voor elkaar.
Ik ga nu wat experimenteren met bitjes want ik merk dat ze een gewone stang niet fijn vind. Ik rij onder het zadel met een myler level 2, met een lichte tongboog. Dus ik ga nu een liverpool met tongboog proberen. Wilde eigenlijk een Bstangetje met tongboog, maar die zijn moeilijker te vinden voor een leuke prijs