[AR] Voorbeelden tuigonderleggers bonte pony's

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

capopjekop

Voorbeelden tuigonderleggers bonte pony's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-10 16:41

Ik heb voor Hans een nieuw bruin tuigje besteld, omdat het oude zwarte niet helemaal lekker past. Om het tuig te beschermen tegen huidvet en omdat ik het mooi vind, wil ik graag een dunne tuigbeschermer aanschaffen. Maar ik vind het dus heel moeilijk om een geschikte kleur te kiezen. Het gaat om een bruin bont shetlanderruintje.

Als het kan wil ik graag foto's zien (in link) van bonte pony's met onderleggers.

Ohja om deze combi gaat het. Ik weet dat het borsttuig te laag hangt, maar het geeft een beeld.

Afbeelding

Lacuna

Re: Voorbeelden tuigonderleggers bonte pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 19:44

Lichtgroen zal erg mooi staan denk ik, maar okergeel, paars en rood (maar das niet zo origineel natuurlijk) kunnen ook prima.
Ik heb zelf bij mijn bijna-chocoladebruine shet lichtblauw onder zn bruine tuig.
Ik denk dat zalmroze, roze en oranje niet zo mooi zullen staan, ik vind het zelf altijd mooier als het echt een contrast is met het paard, zodat zijn kleuren nog mooier uit komen. Ik zou zelf ook niet direct voor rood kiezen, maar dat is omdat ik rood niet zo'n mooie kleur vind :)
Groetjes, Lacuna

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 09:30

Bij dit karretje-pony zou ik een soort london/cognac wel heel gaaf vinden :j

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 09:36

rood? .. hihi miss komt dat wel omdat ik ook alles in het rood heb :P maar wat brittkitt ook zegt vind ik ook erg mooi.

ElsB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 12:02

Mag een bont paard ook? Onze Gijs is een zwart/bruin bonte tinker (hoewel meer wit dan wat anders). Hij heeft donker roode onderleggers met zwarte biezen; de kleuren van onze recreatiewagen.
Edit: sorry, ik heb helaas geen foto bij de hand waarop je de onderleggers goed kunt zien.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 17:00

Hebben jullie dan ook bruin tuig? Ik heb het tuig binnen het is een beetje tegen het rode aan, maar dan wel net bruin. Ik denk dat een bruintint het mooiste is, al klonk groen ook wel erg leuk.

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 17:52

Je hebt een bruin/vosbont paard, een roodbruin tuig, je wagen is ook zwart-met-bruin en dan wil je er nog een andere bruintint onder als onderlegger? Dat zou ik persoonlijk niet doen, omdat je toch juist met je onderlegger wil bereiken dat je paard en je tuig extra naar voren komen. Vandaar dat ik de kleur-opties gaf, dat breekt het totaal een beetje.
maar het blijft natuurlijk jouw aanspanning hoor, het is alleen mijn mening, hoe ik het zou doen. :)

groetjes, lacuna

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-10 18:05

Ik vind het fijn dat jullie meedenken :) Maar in mijn hoofd zag het er mooi uit, vooral groen leek me wel wat. Maar nu ik het tuig zie, vraag ik me af of dat groen niet ontzettend vloekt met het tuig. Ik zal morgen eens een foto van hans met het tuig plaatsen.

ifever

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 13:41

Je had mij de vraag al via PB gesteld en ik ben er ook nog niet helemaal overuit wat voor kleur je tuig/wagen en pony "meerwaarde"geven... Ik ben erg benieuwd naar een foto van je nieuwe tuig op je pony, en dan het liefst ook een close up foto van je tuig... Ga ook verder voor je denken..

nog een andere kleur bruin toevoegen zou ik niet voor gaan..

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 15:03

Ik denk dat met een roodbruin tuig en een bruin-zwarte wagen een zwarte onderleggen mooi is. Misschien heel simpel maar het brengt wel het tuig naar voren :j

ElsB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 15:09

capopjekop schreef:
Hebben jullie dan ook bruin tuig? Ik heb het tuig binnen het is een beetje tegen het rode aan, maar dan wel net bruin. Ik denk dat een bruintint het mooiste is, al klonk groen ook wel erg leuk.

Ons tuig is zwart. De vlekken van onze tinker neigen ook meer naar zwart dan naar bruin. Als hij lichter was geweest hadden we misschien wel bruin tuig genomen. Hoewel: onze wagen is donker rood met zwart, dus ook daarbij is zwart tuig mooier vind ik. Kortom: het gaat om het complete plaatje.
Edit: en dan kan een contrasterende kleur natuurlijk ook heel mooi zijn, maar vind het zelf mooier als alles een eenheid is.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-10 15:13

Vanavond heb ik het rustig, dan zal ik even foto's maken. Zelf zit ik aan zandkleurig te denken, maar wellicht is dat niet mooi.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-10 21:18

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 21:32

Mooi tuig! Mag ik vragen welk merk het is en waar je hem vandaan hebt?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-10 21:33

Het is het bertatuig, van Pfiff, je kunt het bij verschillende zaken bestellen. Ik heb het via roelruitersport. Wel iets duurder dan bijv argradi, maar het was de enige zaak die hem op voorraad had in het bruin. Het is een goedkoop tuigje, maar om te beleren en af en toe een ritje te maken voldoet het prima :)

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 07:57

Haha, wat leuk! ik heb het tuigje toevallig ook gisteren besteld!
Ook inderdaad voor het beleren en voor af en toe een ritje, en zodat mn bijrijdsters met dit tuigje aan de gang kunnen en niet mn goede tuig hoeven te gebruiken. (En deze mogen ze ook lekker zelf invetten! ;) )

Nu ik het zo op de pony zie... wat denk je van lichtgeel? Is net voldoende contrast om niet te vloeken, maar maakt het geheel ook niet erg druk ofzo. Daarnaast laat het de kleur van tuig én pony extra uitkomen.
Enige nadeel... dat moet je wel na 2 keer gebruik goed wassen. ;) Maar dat is met alle lichte kleuren natuurlijk.

Groetjes, lacuna

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 10:22

Mooi tuigje, wat voor kleur heeft het biesje van je wagen, creme ?
Misschien is dat mooi in dezelfde kleur, of idd lichtgeel, niet zon knal kleur omdat je paardje al bont is, of het bruinachtige van het hout van je wagen, maar dan kom je denk ik te dicht bij de voskleur van je paardje

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 19:30

capopjekop schreef:
Het is het bertatuig, van Pfiff, je kunt het bij verschillende zaken bestellen. Ik heb het via roelruitersport. Wel iets duurder dan bijv argradi, maar het was de enige zaak die hem op voorraad had in het bruin. Het is een goedkoop tuigje, maar om te beleren en af en toe een ritje te maken voldoet het prima :)

Ponypret heeft hem ook op voorraad... zowel zwart als bruin...

Maar ik zou voor onderleggers voor donkergroen gaan met een licht biesje > kijk ook of er in die kleur oornetje, beenbeschermers enz zijn, voor als je die er later bij wilt hebben. Dus maak het jezelf niet te moeilijk.

ElsB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 11:56

Leuk tuig! +:)+ Créme of lichtgeel vind ik ook een goed idee. :j