Ik ben bezig met mijn minishet opnieuw voor de kar te zetten.
Hij is al beleerd, wil het graag weer oppakken. Mijn voorkeur lag tot hiertoe vooral bij het rijden (niet op hem uiteraard

Natuurlijk is het dan wel belangrijk dat alles verantwoord verloopt.
Nu kan je van een foto natuurlijk niet alles zien, maar ik wou toch graag even jullie advies.

Het paardenbeest en hoofstel in kwestie:

1. De neusriem zit te hoog. Maar dus wel op de daartoe bedoelde plek. Zag een ander meisje hier op bokt die hetzelfde tuig heeft en hetzelfde probleem. Is er een oplossing?
2. De oogkleppen. Hoe vinden jullie ze zitten?
Ik vind ze persoonlijk iets te laag, maar het lijkt hem niet te hinderen (hij is welliswaar geen oogkleppen gewend).
3. Het bit (http://www.horseshopinternational.nl/im ... angen2.jpg). Ik twijfel of hij te groot is. Hij heeft hem pas 2x in gehad en aanvaard hem al aardig (vroeger liep hij op een trensje).
Bitringen nodig?
Bovendien heeft het bit 2 kanten. Ik wou liever een volledig gladde maar wel van dit materiaal omdat mijn ervaring leert dat ze dat makkelijker aanvaarden. Hoe om kan ik hem het beste leggen?
Het zijn veel vragen, maar alvast bedankt aan degene die antwoorden!

edit: die lange riempjes aan de zijkant moeten er nog even afgeknipt worden, heb aardig wat gaatjes bij moeten maken namelijk!