Beleertopic, wie is er mee bezig?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pauline1
Berichten: 358
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: merkelbeek

Re: Beleertopic, wie is er mee bezig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 13:21

ik meld me ook even hier,heb mn dressuurpaard van 1.75 uitgeleend aan mn vader,die gaat er binnekort mee beginnen.
heb ook voor de dressuur altijd veel aan de dubbele lijnen geoefend.dus dat is nu wel heel handig.ze heeft het tuig opgehad,dat gaat heel goed,alleen het bitje vind ze wat minder leuk.nog meer mensen die een groot paard voor de koets hebben?

astridelise

Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-04-09
Woonplaats: Elst overbetuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 18:06

Na de zomervakantie wordt mijn fjordenmerrie beleerd voor de kar, bij mijn weten heeft zij dit nog niet gedaan. Gaat dat goed dan kom ik aan de beurt. Samen maken wij de ommekeer van onder het zadel naar voor de kar. Ik merkte dat bij mij het animo om te rijden steeds minder werd en toch wil je met je paardje bezig blijven, vandaar deze beslissing.

germie

Berichten: 26070
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-10 09:28

pauline1 schreef:
ik meld me ook even hier,heb mn dressuurpaard van 1.75 uitgeleend aan mn vader,die gaat er binnekort mee beginnen.
heb ook voor de dressuur altijd veel aan de dubbele lijnen geoefend.dus dat is nu wel heel handig.ze heeft het tuig opgehad,dat gaat heel goed,alleen het bitje vind ze wat minder leuk.nog meer mensen die een groot paard voor de koets hebben?

Ja, 1.72 is mijn merrie. Mijn 2.5 jarige ruin is 1.67 momenteel, maar loopt nog niet voor de wagen. Is wel de bedoeling overigens, ben er al voorzichtig een beetje mee begonnen, nou ja, met erachter lopen. Nog steeds geen bandje of wagen. Hij is mij nog niet stabiel genoeg en ik doe het ook niet vaak genoeg (met die warme weer helemaal niet).

regina

Berichten: 2316
Geregistreerd: 04-09-04
Woonplaats: Kesteren

Re: Beleertopic, wie is er mee bezig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 14:35

update van mijn span:
ze doen het geweldig goed, ze lopen er al voor alleen de puntjes moeten nog op de i.
wat ben ik geweldig trots op mijn beestjes!
helaas geen foto's ofzo want ze worden door iemand anders beleerd. ben zelf dus ook erg benieuwd hoe het eruit ziet. volgende week gaan we kijken of ze mee kunnen nemen naar huis. :D

pauline1
Berichten: 358
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: merkelbeek

Re: Beleertopic, wie is er mee bezig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 15:19

@ germie: wat leuk! heb je foto's?
jah kmoet zeggen met die warmte nu doe ik ook niks.de paarden zijn niet vooruit te krijgen!

germie

Berichten: 26070
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Beleertopic, wie is er mee bezig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-10 12:57


Susanne

Berichten: 11613
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: Beleertopic, wie is er mee bezig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 17:57

Ik ben momenteel bezig met het beleren van mijn ruim 4 jarige hengst. Het gaat onwijs goed, hij leert erg snel. Vandaag voor de tweede keer een bandje gesleept, na 5 minuten mocht hij los en dat ging echt super! Hij heeft erg zijn best gedaan, ben tevreden :)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20040
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Beleertopic, wie is er mee bezig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 17:59

Ik meld me!
Een lieve rustige shetlandermerrie van 6 jaar. Nog nooit wat gedaan, lekker kind geweest, en nu serieus genoeg om aan het werk te gaan. Ze heeft al tuig aangehad, ik moet alleen nog om een passend bitje en dan eens aan de lange lijnen werken en eens wat gaan slepen. Echt een onwijs rustig ding, vind alles prima. Kan merken dat het goed is dat ze wat ouder is, gewoon heel rustig en volwassen.

LinSa

Berichten: 2270
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 21:24

ik ben bezig met iemand zoeken die het voor me wil doen.
ik heb nul komma nul ervaring ermee :o

ik kan niet wachten tot ze ervoor staat <3

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20040
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Beleertopic, wie is er mee bezig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 21:25

Ik moet zeggen dat dit ook mijn eerste keer is hoor, maar goed met een rustige shet is toch wel wat anders.
Heb nu 2 keer met bitje in aan de lange lijnen gewerkt. Ook maar 5 min maar toch. Ze begint het door te krijgen en ik stop als ze braaf is. Had er eerst een enkelgebroken bitje in, maar nu toch maar een stangetje dan is ze rustiger met haar mond.
Nog een keertje stuur draf en ho bevestigen, dan gaan we eens een bandje slepen. :)

Jenkins

Berichten: 3558
Geregistreerd: 27-02-07
Woonplaats: Koedijk

Re: Beleertopic, wie is er mee bezig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 22:39


Happinez

Berichten: 8399
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Drenthe, Overijssel, Friesland

Re: Beleertopic, wie is er mee bezig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 22:48


germie

Berichten: 26070
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 10:30

Ik ben vanwege het weer en de nog jonge leeftijd van m'n paard even gestopt. Wordt het weer wat koeler, dan pak ik het wel weer op.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 10:41

jackgirl schreef:
Wat een leuk topic :D

Mijn is net "klaar " , ze is beleerd voor de wagen .. nu is het verder vertrouwd maken en doorrijden ( km maken ) .
http://i122.photobucket.com/albums/o280 ... 196034.jpg



Ik zou je broek aan de stophaken vastmaken :) dan vormt de broek+riem een horizontale lijn :)
Heb zelf ook een HCA sulky en sinds ik de broek aan de stophaken maak remt ze een stuk fijner en zekerder :) en moet heel wat dijkjes af tijdens een ritje :)

jippiejee
Berichten: 165
Geregistreerd: 10-06-10

Re: Beleertopic, wie is er mee bezig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 14:04

Mijn pony heeft ook al een paar keer voor de kar gestaan. Dat gaat prima :D. Alleen heuveltje afvaarts en remmen is nog wat spannend, door de druk die dan op het broektuig komt.
Er loopt nog wel altijd iemand naast bij zijn hoofd (met een touwtje) voor de zekerheid. Aan het eind van de zomer willen we dat er eigenlijk wel uit hebben..

Letsdunit

Berichten: 7793
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Re: Beleertopic, wie is er mee bezig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 22:48

Ik ben bezig een Deutsche Classic pony te beleren. Ze heeft gisteren een autobandje getrokken. Ik wil haar nog wat meer kunnen sturen voordat ze voor de kar kan.

Happinez

Berichten: 8399
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Drenthe, Overijssel, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 23:56

Evelli schreef:
jackgirl schreef:
Wat een leuk topic :D

Mijn is net "klaar " , ze is beleerd voor de wagen .. nu is het verder vertrouwd maken en doorrijden ( km maken ) .
http://i122.photobucket.com/albums/o280 ... 196034.jpg



Ik zou je broek aan de stophaken vastmaken :) dan vormt de broek+riem een horizontale lijn :)
Heb zelf ook een HCA sulky en sinds ik de broek aan de stophaken maak remt ze een stuk fijner en zekerder :) en moet heel wat dijkjes af tijdens een ritje :)

Bedankt voor de tip.
Maar moet even eigenwijs zijn dat het eigenlijk zo ook wel goed ging, heb al wat heuveltjes gereden :+

Dennis

Berichten: 31486
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Beleertopic, wie is er mee bezig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 08:52

Mijn 3jarige gaat super. Valt weinig meer aan te beleren ;). We gaan nu rustig aan over op het dressuren. Ze heeft vorige week ook voor het eerst in het span gelopen met haar moeder.
[AR-ITP] Moeder en dochter in het 2span!

Lacuna

Berichten: 957
Geregistreerd: 05-07-04

Re: Beleertopic, wie is er mee bezig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 14:27

Hier ook nog even een update.
Vanmorgen heeft knappe Zoƫ (shet merrie, 4 jaar) voor het eerst voor de sulky gestaan. Op de grote wei, lekker stappen, ze gaf er helemaal niets om! Wel nog even aan de longeerlijn voor de zekerheid, maar ze liep alsof ze niet beter wist :)
Echt een fijn superpaardje!

Groetjes, Lacuna

Jibbel

Berichten: 7268
Geregistreerd: 21-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 14:29

Ik meld me hier ook even, want mijn 3,5 jarige staat nu nog in de opfok, maar komt wel binnenkort naar huis en zal dan zachtjes aan ook gaan beginnen met longeren / hoofstelletje / voor de kar / onder het zadel. Dus ik lees hier alvast graag mee voor bruikbare tips!

MauddeRuiter
Berichten: 2
Geregistreerd: 30-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 10:22

Hallo,
(ik ben net lid geworden)
Ik heb een 3jarige shet palomino voor de kar beleerd en ze doet het heel braaf! Ben er nu drie keer mee de weg op geweest. Echt super leuk. Maar mijn andere vos heb ben ik ook aan het beleren gaat iets minder goed maar niet slecht. Eerst aan het tuig laten wennen, erachter lopen enzo. bochtjes en halthouden oefenen, toen met een autoband erachter. Ging allemaal zonder problemen, alleen nu heb ik ze een paar keer voor het koetsje gehad en als ik halthoud dan loopt ze naar een paar seconde achteruit waardoor het wiel onder de kar komt.....
en als ze wel gewoon stil staat en ik wil weer stappen dan gaat ze ook achteruit...
Heeft er iemand tips? Zou ze bang zijn? Uiteindelijk is het de bedoeling dat ze er met zijn tweeen voor lopen!
Anders moet ik drie jaar wachten tot een van hun veulens oud genoeg is:P
Groetjes Maud

MauddeRuiter
Berichten: 2
Geregistreerd: 30-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 19:55

MauddeRuiter schreef:
Hallo,
(ik ben net lid geworden)
Ik heb een 3jarige shet palomino voor de kar beleerd en ze doet het heel braaf! Ben er nu drie keer mee de weg op geweest. Echt super leuk. Maar mijn andere vos heb ben ik ook aan het beleren gaat iets minder goed maar niet slecht. Eerst aan het tuig laten wennen, erachter lopen enzo. bochtjes en halthouden oefenen, toen met een autoband erachter. Ging allemaal zonder problemen, alleen nu heb ik ze een paar keer voor het koetsje gehad en als ik halthoud dan loopt ze naar een paar seconde achteruit waardoor het wiel onder de kar komt.....
en als ze wel gewoon stil staat en ik wil weer stappen dan gaat ze ook achteruit...
Heeft er iemand tips? Zou ze bang zijn? Uiteindelijk is het de bedoeling dat ze er met zijn tweeen voor lopen!
Anders moet ik drie jaar wachten tot een van hun veulens oud genoeg is:P
Groetjes Maud

jippiejee
Berichten: 165
Geregistreerd: 10-06-10

Re: Beleertopic, wie is er mee bezig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 17:09

Thoran gisteren voor de kar gehad. Hebben we april nog een keertje gedaan, daarna niet meer.
Voor het eerst liep er niemand meer naast zijn hoofd, Mijn moeder had nog wel een extra touwtje vast en zat op het randje van de kar, voor de zekerheid.

Ook een eind gedraafd, dat deed hij super! Heel regelmatig, we waren trots op hem!

Alleen de overgangen draf-stap en stap-stop zijn nog moeilijk, al gaat het al veel beter. Hij vindt het broektuig gek, waardoor hij heel de weg over zwabbert... Maar aan het eind ging dit ook prima!

_Patrick_
Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-04-07

Re: Beleertopic, wie is er mee bezig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 23:41

Ik heb een 2 jarige Tinkerhengst Patrick die we volgend jaar gaan beleren op het gemakje.
Eerst gaan we hem zadelmak maken en daarna aangespannen beleren, tenminste dat zijn plannen.

Heb nu zo af en toe is een beetje met de lange lijn gespeeld wat hij er leuk vind om te doen.

http://i672.photobucket.com/albums/vv88 ... tten42.jpg

halthouden ging ook
Afbeelding

pauline1
Berichten: 358
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: merkelbeek

Re: Beleertopic, wie is er mee bezig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 13:24

@ _patrick_ wat gaaf je tinker aant beleren!ziet er goed uit.
gaat dat goed zo zonder bitje??

mijne heeft gister voor het eerst met de trainer gewerkt.pakte het werk goed op.hoofdstel met de oogkleppen om en aan de dubbele lijnen gewerkt om te kijken wat ze al allemaal kan.dat ging heel goed!! vanavond training 2 ! ben benieuwd wat hij nu gaat doen!