[AR] Welke maat kar?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Horse_

Welke maat kar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-10 07:53

Ik heb een brede pony van rond de 1.45. Wellicht zal ze nog iets groeien (3 jaar einde van de zomer 4) welke maat kar heb je dan nodig? Of moet je karren gaan passen met de pony er voor? :o Kun je ook een willekeurige kar kopen en een nieuwe boom er voor kopen of is dat heel duur?

Zou ze hier voor passen: http://link.marktplaats.nl/348471113

Ipsilonka

Re: Welke maat kar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 08:50

Ik zou op zoek gaan naar een wagen in de cob maat. Dit wagentje ziet er erg klein en fragiel uit.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 09:26

Het wagentje van de foto kan ik niet zo goed inschatten qua grootte, op zich wel een leuk wagentje maar lijkt idd aardig fragiel.

Een willekeurige kar kopen en dan een nieuw lamoen zou ik zeker niet doen, het is wel belangrijk dat de wagen bij de maat pony past, dus niet te groot of te klein is. Het is belangrijk dat als je op de bok zit en de leidsels aanneemt, dat de leidsels vrij komen te liggen van de kont en rug v/d pony. Verder is het zeker wel aan te bevelen dat je wat hoger zit, dus op de pony kijkt of er igg overheen kan kijken, zit je te laag dan kijk je letterlijk naar de kont van het paard en is het andere verkeer ook lastig te zien.

Ik zou ook op het gewicht letten; een érg lichte wagen achter een best grote pony of een paard ligt vaak ook niet lekker stabiel.

ykja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 23:00

voor de maat van de wagen kijkt men vaak of de bokstoel rond de schofthoogte zit.
ik denk dat je wielen 21 of zelfs 23 inch zullen zijn

Chevano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 23:04

ik heb nog wel een leuke pony koets staan. Bij mij stond er voornamelijk een epony voor. En die van jouw kan er dan ook makkelijk voor. Kijk even in mijn onderschtift voor fotos en zo.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-10 08:34

Duidelijke tips! Bedankt. Ga eerst even les nemen om te kijken of het bevalt en ga dan weer verder kijken voor een kar.
Mooie koets chevano!

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 17:27

Je hebt al goede tips gekregen, kijk wel naar de wielmaat, 23 inch is voldoende. Succes met je zoektocht!