Wij hebben twee mogelijkheden om een tweespannetje samen te stellen.
A. Een ervaren mini-pony plus ? Pony in kwestie heeft flink wat ervaring in enkelspan, niet in tweespan. Zou je dan een pony erbij moeten doen die tweespan ervaring heeft? Of is dat toch per tweespan weer zo verschillend dat die ervaring niet zoveel uitmaakt?
B. Een licht betuigde pony plus ? Pony heeft nu aantal keren prima voor wagen gelopen, al vaker voor sulky, allemaal enkelspan. Moet daar dan een goed beleerde enkel/tweespan pony naast? Of kan dat ook een andere jonge pony zijn?
Het lastige is dat ik al een paar maanden aan het kijken ben naar een ideaal tweespanmaatje en dat ik elke keer of op te weinig ervaring kom of dat het qua maat / kleur niet klopt of beide.... (of dat als je er een denkt te hebben gevonden hij uit de wei wordt gemept maar daar hebben we het niet meer over
)Ik denk zelf bij optie A dat het ook een jonge pony kan zijn omdat die pony zoveel ervaring heeft in het tuig dat hij de rust en ervaring wel overbrengt op die anderen, afgezien van het feit dat het dan tweespan is.
Bij B denk ik dat het een ervaren pony moet zijn maar daar deze pony gewoon heel makkelijk is tot nu toe denk ik als ik een jonge relaxte pony erbij zou doen dat het ook goed zou gaan...
Ik hoor graag ervaringen van hoe jullie aan het ideale tweespan zijn gekomen