[AR] Maat tuig

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Onali

Maat tuig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-10 13:55

Ik heb vorige week een naamloos tuig gekocht voor mijn shetlander, maar dat bleek dus veels te klein te zijn. Nu zag ik op Agradi een relatief goedkoop tuig in zowel shetland en ponymaat:

http://www.agradi.nl/dierbenodigdheden/ ... 004660/158

Ik vroeg mij af wie dit tuig ook heeft en hoe valt de maat? Ja ik weet dat je weer kan ruilen, maar ik voorkom dat liever.

Wie kent dit tuig en wat zijn je bevindingen?

Mijn shet is 1.03

jouke_h

Re: Maat tuig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 22:06

Hij is van Imperial Riding geloof ik of niet?? Verder geen ervaringen mee. Zelf zou ik toch liever naar een tuigen winkel willen om te kijken hoe alles er uit ziet.

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 06:38

Ik heb ook een Imperial Riding tuig voor mijn pony. De pony is een c'tje van 1.32M, ik heb een ponymaat voor haar hij past goed, volgens mij kan ie nog kleiner. Haar hoofdstel is een cob-maat.
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-TVSU8P37.jpg

L_Rivaldo

Re: Maat tuig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 18:35

ik heb dit tuig hiervoor gehad.. was super in gebruik. Helaas niet lang van mogen genieten omdat ik het moest doorsnijden (dat ging moeilijk) had hem voor 155 nieuw gekocht bij van schie

demenner

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 21:34

De schofthoogte is niet bepalend, bij pony's al helemaal niet, maar veeleer de breedte van de borst.
Ik kan je een maattabel sturen: als je mij dan de respectievelijk maten terugmailt kan ik precies aangeven welk tuig bij jouw pony past: pony, shet, mini enz.
Enne...die tuigen verkoop ik ook en nog voordeliger ook (€ 153,- incl verzendkosten)