[AR] Kegeltjes lenen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sandrina

Kegeltjes lenen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-10 21:14

Voor een vaardigheidsproef die maar eenmaal per jaar gaat gebeuren, hooguit 2 maal, heb ik een hele stoot kegeltjes nodig met balletje.Ik denk aan een aantal tussen 70 en 80 stuks.

Heeft iemand enig idee waar ik die zou kunnen lenen?

Of wie heeft ze mij te leen?

hafjelingerJarig

Re: Kegeltjes lenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 21:18

Misschien een menclub in de buurt??
Maar ik denk jiet dat iemand graag z'n menkegels uitleent, ze zijn erg duur!

S_zanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 22:25

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 23:05

Bij onze menvereniging (uden) kun je ook een complete vaardigheid huren inclusief start/finish spullen. Mocht je interrese hebben stuur me maar een pb.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 06:59

Sandrina,

Weinig kans dat verenigingen de kegels uitlenen. Kosten per paar kegels : 47 euro. (80 stuks = 1880 euro)

Via de KNHS huren is een optie, of als je een officiele parcoursbouwer inhuurt, kan hij/zij tegen meerprijs de kegels mee nemen.

Maar ik schat in, dat je ze nodig heb voor de spelletjes dag en dan is het huren niet rendabel.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-10 14:08

sumic schreef:
Bij onze menvereniging (uden) kun je ook een complete vaardigheid huren inclusief start/finish spullen. Mocht je interrese hebben stuur me maar een pb.

Dank voor je berichje. Ik heb natuurlijk interesse, anders zou ik dit topic niet openen.
Ik schrik van de prijzen die Janouk noemt (na jou geschreven € 1880,- voor 80 stuks) Dus ben zeer benieuwd wat jouw vereniging vraagt. Zou je dat voor me willen navragen?
Het is voor de Haflinger vereniging en er is wel geld, maar als ik het verzoek indien wil ik met feiten komen, dus ik een een exact bedrag weten. De vergadering waar ik dit wil indienen is half juni, Kan je voor die tijd antwoord hebben?

Groeten Sandrina

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 22:41

Menkegels zijn idd behóorlijk duur, heb me altijd al afgevraagd waarom. Leukste en beste is natuurlijk echte menkegels met balletjes....

Maar anders, als het niet voor een (onderlinge) 'wedstrijd' is, maar meer voor 'de fun', dan zou je natuurlijk ook op zoek kunnen gaan naar gewone pionnen; daar valt ook prima mee te rijden; wij hebben ook een zooi pionnen, van heeel groot (bijna 1 m.) tot hele kleintjes en middenmaat, daar oefen ik wel eens vaardigheid mee. Beste kun je wel flexibele nemen; als je die harde echt goed overrijdt dan zijn ze wel kapot :+

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 04:16

Jaja die met de balletjes bedoel ik, maar dat ze zo duur zijn, daar had ik geen idee van.
:o Ik zie nu dat ik geen PB heb gestuurd, maar een bericht geschreven. Nu ja er staat niets in wat kwetsend is of niet gelezen mag worden. :Z
Ik kan wel pionnen lenen die ze gebruiken voor wegafzettingen, maar het aantal is altijd onzeker, want de uitlener weet nooit hoevaak hij je kan uitlenen op het moment dat die speldag is.
Ga toch dat email schrijven dat ik kreeg van Sanne, gewoon eens zien onder welke voorwaarden ik ze kan lenen en voor welke prijs.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 08:45

Sandrina
ik zou niet alleen vragen naar de huurprijs, maar ook naar de prijs die in rekening wordt gebracht als balletjes/pylonnen overlijden/vermist raken tijdens de verhuurperiode.
Want een pylon is zo gesloopt door een verdwaalde combinatie en balletjes hebben de nare neiging vermist te raken door spelende kinderen en honden: ze zijn zo leuk speelgoed.
En als je dan ouders/hondeneigenaren aanspreekt op het afblijven van de balletjes is de reactie vaak: jemig doe niet zo streng, er liggen bijna 50 balletjes en jij zeurt om 1 balletje }>

ElsB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 09:59

Weet iemand waarom de officiële menkegels eigenlijk zo duur zijn? :( Ik verbaas me daar ook altijd over! :oo

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 10:28

ElsB schreef:
Weet iemand waarom de officiële menkegels eigenlijk zo duur zijn? :( Ik verbaas me daar ook altijd over! :oo

ik eigenlijk ook.Leuk onderschrift heb je, waar heb je deze waarheid vandaan? ;)
Janouk, ik zal het onthouden. Heb jij een idee waarom die kegels zo schreeuwend duur zijn? Mijn man zijn kegel is duur, maar dat is van wat anders %)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 11:18

Geen idee waarom die pylonnen zo duur zijn. |( Toen ik ze kocht voor de vereniging kon ik de offerte niet geloven. Ik heb heel wat adressen langs gebeld, maar kon nergens goedkoper terecht.
Het zijn wel prettige pylonnen, die tegen een stootje kunnen en mooi blijven.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 11:19

janouk schreef:
Geen idee waarom die pylonnen zo duur zijn. |( Toen ik ze kocht voor de vereniging kon ik de offerte niet geloven. Ik heb heel wat adressen langs gebeld, maar kon nergens goedkoper terecht.

Oh, dus jij hebt ze ook? Hoeveel?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 11:28

Sandrina schreef:
janouk schreef:

Oh, dus jij hebt ze ook? Hoeveel?

Wij als leden hebben een aantal jaar terug de vereniging een complete wedstrijdset kado gedaan.
Dus de vereniging heeft de set en zijn daar heel groots mee, maar die lenen ze absoluut niet uit.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 12:14

Hum, snap dat wel. Eens kijken of andere dat wel doen.
anders moet ik het anders gaan aanpakken. Wegpylonnen lenen ofzo.