[AR] bokkussen los/zelfmaak?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

bokkussen los/zelfmaak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 19:26

voor op mijn wagen wil ik graag een bokkussen
Omdat dit comfortabeler en stabieler zit :)
Afbeelding
hier met bokster Lacuna
Bovenstaand mijn wagen. Het kussen wat er nu opzit zit op het deksel van de opbergruimte.
Plan is nu dus dat evt de rechterzijde niet meer openkan, maar daar bokkussen op, en dat het linkerdeel van het voorzitje nog plat kussen is en open kan (ivm makkelijk bij opbergvak kunnen, achterin zit ook een luikje)
Nou is mijn vader niet onhandig met hout als hij maar weet wát het moet worden en afmetingen heeft :P
dus ik zat te denken aan zelf een bokkussen maken, maar ís dit haalbaar?
los kopen komt uit op 200 euro?

Kan bokt mij helpen aan bevestigingsmanieren en bouwtekeningen? :))

EdwinStok73

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 22:04

Kijk even op marktplaats, staan er wat te koop.

Succes
Edwin

BlackDevils

Re: bokkussen los/zelfmaak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 22:19

Ik denk dat het niet echt geweldig zit met deze kar. Je kunt je voeten namelijk niet voor tegen de schulp aanzetten omdat deze stijl omhoog loopt. Het gevolg is dat je pijn in de rug krijgt.

Fjordje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 22:39

Je moet ff op marktplaats kijken. Vaak staan daar ook wel goedkopen bokkussen op. Je kunt volgens mij met 50 euro al wel klaar zijn daar.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 22:40

BlackDevils schreef:
Ik denk dat het niet echt geweldig zit met deze kar. Je kunt je voeten namelijk niet voor tegen de schulp aanzetten omdat deze stijl omhoog loopt. Het gevolg is dat je pijn in de rug krijgt.

ok, klinkt logisch inderdaad...
ik dacht eraan omdat ik dit jaar wat recreatief wil meedoen aan wedstrijdjes, maar bij wat hogere snelheid en scherpere bochtjes moet ik me zo schrapzetten in de bochten :o

StormTitan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 22:44

Wil best wel met een kussen hoor!! Het is alleen niet erg praktisch omdat je hoger komt te zitten heb je niet veel meer aan je rugsteun. En dat is best wel lastig. ( hebben bijna dezelfde wagen gehad en ook bokkussens gehad) Vooral als er iets meer snelheid bij komt kijken. Maar het kan wel!!