Regelmatig oefen ik met tiek het volgen. Hij volgt mij als ik rond loop in de bak. Stop ik, stopt hij, met behoud van dezelfde afstand. Loop ik weer verder, hij volgt weer. Stop ik, en draai ik me om, dus met mijn gezicht op hem gericht, dan blijft hij staan terwijl ik dus 'achteruit' wegloop. Draai ik me vervolgens weer om, en loop weer verder, volgt hij me weer, met behoud van de afstand, die nu dus veel groter is. Ga ik na dat achteruit lopen op mijn hurken zitten, dan komt ie naar me toe. Dit doet hij vrijwel onvoorwaardelijk, t zit er echt super in. Maar nu komt mijn 'probleem'
Tiek stopt er niet mee. Ik oefen vaak na het rijden, waarna hij nog evne mag rollen. Maar hij snapt niet dat hij na een tijdje 'vrij' is. Hij blijft mijn volgen, en als ik hem 'weg' probeer te jagen dan loopt hij vertwijfeld een paar passen weg, waarna hij toch weer mij gaat volgen. Het probleem is ook dat Tiko doorheeft dat er geen stroom op de omheining staat, en hij mij dus gewoon volgt de bak uit. richt ik mijn gezicht naar hem, blijft hij dus wel in de bak staan 'dat is voor hem het commando voor halthouden'.
Hij kijkt me dan ech theel afwachtend aan: "wat gaan we nu doen?"
Hij vind het heel leuk, is ook echt geinteresseerd, doet zijn best en kijkt me met zijn lieve koppie aan: "Wat nu?"
Hoe zou ik dit op moeten lossen?