[AR] Hoera!!! Ik heb een "nieuwe" koets

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

chocobroodje

Hoera!!! Ik heb een "nieuwe" koets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 00:03

Yes yes yes!!! Ik heb een nieuwe koets nouja nieuwe voor mij is hij nieuw :)) Ik ben er super blij mee eind mei mag ik hem ophalen! De verkoper gaat hem nog opnieuw schuren en verfen. Hij is geremd maar wel een handrem en aangezien ik een behoorlijke beperking in mijn hand heb, moeten we daar nog iets op verzinnen maar daar verwacht ik geen problemen mee.
Tadadada <3 :D
Afbeelding

Zo dat moest ik even kwijt :D

Napie

Re: Hoera!!! Ik heb een "nieuwe" koets

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 05:52

Geinige wagen, likje verf zou geen kwaad kunnen nee

Handrem gebruik je alleen maar als parkeerrem dus misschien bij in en uitspannen maar onderweg heb je daar niks aan.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 10:21

Ik heb er zoiezo niks aan want mijn rechterhand is heftig beperkt :P. Maar daar kan toch wel een voetrem van gemaakt worden? Of denk ik nu te simpel?

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 10:45

Ik ben er ook echt heel blij mee :))

Tuihanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 18:37

zucht <3 , die sterwielen herinneren mij weer aan de goede oude tijd met de zundapp. alleen de sterwielen die op die koets zitten zijn voor een verzamelaar al zeker 100 euro per stuk waard.
rem dus waarschijnlijk met bowden kabel dus eenvoudig om te bouwen naar een voetrem.
leuk koetsje

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 19:16

Echt waar? Het koetsje is al wat ouder maar ik ben er zo vreselijk blij mee! Hij wordt nog netjes opnieuw in het vernis gezet ben er echt zo vreselijk blij mee! Heb je tips voor het ombouwen naar een voetrem?

Colalight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 23:36

Wat een schattig wagentje :D

Ben benieuwd hoe 'ie er straks uit ziet als je 'm opgeknapt hebt :D Heb je ook een foto van je paardje die er straks voor moet staan? ;)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 23:40

U vraagt wij draaien ;) Het aanstaande "slachtoffer" :')
Afbeelding

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 23:50

Wat een gave koets ben benieuwd hoe dat er strakjes compleet met paard en jou eruit ziet
Alvast heel veel plezier ermee en hopelijk zien we strakjes de foto´s als hij helemaal nieuw naar je toe komt :D

Horsetopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 23:59

Oh, dat is een leuk wagentje <3
Dat opent perspectieven voor onze toekomstige plannen :D

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-10 00:03

Ik ga jullie helemaal gek maken ermee :P. Ik heb er zo'n zin in. Ik moet nog even wachten voordat ik met longeren kan beginnen want de wei is net behandeld met stikstof, maar vanaf volgende week mogen ze er weer op geloof ik. Dus dan ga ik beginnen :))
Ja goed he horsetopia <3 Misschien ook een ideetje voor jou? En je bent tegen die tijd zeker een keer welkom :j

liiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 15:52

Mooie koets hoor. Ben inderdaad heel benieuwd hoe het geheel eruit gaat zien! :D
Over de rem kan ik je helaas niets vertellen, dat zou ik echt niet weten.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-10 16:30

Thanx :D Ik ben er zo waanzinnig blij mee!
Ik ga het binnekort eens aan de buurman van mij moeder vragen, dat is zo'n handige harrie. De rem zit er natuurlijk wel al dus mijn instinct zegt dat het niet zo'n probleem zou moeten zijn. Vraag me bv wel af waar je zo'n voetpedaal vandaan haalt.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 16:35

Neem eens contact op met HCA in Klarenbeek. Die kunnen je wel adviseren mbt de rem. Is is nu eenmaal niet zo dat je er even een voetpedaaltje opzet en dan klaar bent

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-10 16:38

Napie schreef:
Neem eens contact op met HCA in Klarenbeek. Die kunnen je wel adviseren mbt de rem. Is is nu eenmaal niet zo dat je er even een voetpedaaltje opzet en dan klaar bent

Niet? Dat had ik eigenlijk wel een beetje verwacht :o Ik zal eens een e-mail sturen! Bedankt voor de info :)

Tuihanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 18:15

Napie schreef:

In het geval van hydraulisch remsysteem geef ik je helemaal gelijk, dat is iets waar professioneel vakmanschap voor nodig is.
Omdat de remmen van deze koets door een kabel worden aangetrokken is het voor iemand die een beetje handig is zeer goed zelf te doen.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-10 18:17

Tuihanti schreef:
Napie schreef:

In het geval van hydraulisch remsysteem geef ik je helemaal gelijk, dat is iets waar professioneel vakmanschap voor nodig is.
Omdat de remmen van deze koets door een kabel worden aangetrokken is het voor iemand die een beetje handig is zeer goed zelf te doen.

Ja dat dacht ik dus ook, maar waar zou je een pedaal op de kop kunnen tikken eenig idee?

SpeTTerDesi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 20:39

Leuk wagentje!!! :D

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-10 20:54

Ja!! Helemaal mee eens :)) Het is een geweldig koetsje waarvan ik hoop dat ik er nog vele plezierige km mee ga maken :D
Alleen die rem, hoe kan ik dat het beste oplossen? Een handrem is echt geen optie :n

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 23:14

Wat een gaaf ding suus!
ik wil ook eentje, voor de zig! denk alleen dat zig het er niet mee eens bent.

Een rem lijkt me ook niet zo lastig, hoe het moet weet ik niet, maar met een soort van katrol/hefboomwerking achtig iets, en een handige buurman, moet het toch geen probleem zijn zou je zeggen toch?

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-10 23:16

Lijkt mij ook :j En buurman is echt enorm handig!
Ben er zo vreselijk blij mee :)) Zig kan dat ook zeker weten ;) en wie weet hoe leuk hij het vindt! Jammer dat je zover weg woont!

Rene3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 23:17

Leuk karretje, binnenkort hoop ik zelf mijn menbewijs te halen en dan ga ik ook voorzichtig beginnen met mennen.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-10 23:23

Koetsiersbewijs heb ik niet, ik heb wel vroeger les gehad en wil dat straks weer gaan doen (als ik iemand kan vinden) maar heel eerlijk gezegd vind ik het bewijs maar geldtrekkerij. Kost tegenwoordig zo'n 450 euro :o Dat vind ik een behoorlijk bedrag, terwijl het eigenlijk niet echt iets toevoegt.

Rene3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 23:27

Hier in ZH betaal ik 350 euro, is wel veel geld maar ik weet wel gelijk de basis principes.
Ik heb zelf nooit paard gereden en zal dat ook niet gaan doen maar het mennen vind ik erg leuk.

Als je een koetsiersbewijs heb kan je wel wat makkelijker aantonen dat jij wel weet wat je doet op de weg.
Dit zeker naar sommige automobilisten die soms hele rare capriolen uithalen in de buurt van een men-combinatie.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-10 23:50

Dat is helemaal waar hoor :j maar ik heb wel gewoon les gehad :) Ik had alleen geen zin om voor het papiertje zoveel moeite te doen terwijl ik toch netjes leerde mennen. Hier in de buurt zijn er toch geen plaatsen waar het verplicht is dus vandaar mijn keuze om het niet te doen.
Maar in jouw geval kan ik het me heel goed voorstellen, zo krijg je inderdaad zeker weten de basis mee :j