Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar kon niet echt vinden wat ik wilde.
Ik heb een bijna 3 jarige friese merrie en wil met haar gaan mennen.
Zou dat eigelijk zo'n beetje eind van de zomer willen laten doen. Dan heeft ze nog heel de zomer om te groeien
en kan ik haar zelf wat fatsoen bij brengen.
Het liefst zou ik haar gewoon houden waar ze nu staat. En dus niet wegbrengen. Maar iemand laten komen waar zij staat.
Maar wat zijn de voor en nadelen van beide? En hoe gaat het in z'n werk als je ze wegbrengt wordt zo'n paard natuurlijk meer in handen genomen door hun zelf. Op locatie vraag ik me af hoe vaak per week en hoelang het uit eindelijk gemiddeld duurt is natuurlijk ook aan jezelf. Het heeft geen haast heb liever dat ze het op een rustige manier leert. Dan vlug,vlug en daarbij wil ik zelf wel veel controle over hebben.
En dat heb je minder als je ze weg brengt. Als ik haar weg breng zou ik het liefst ook elke keer als ze wat gaan doen dat ik er zelf bij kan zijn in ieder geval zeker de eerste keren om te zien hoe ze er mee omgaan. En als het me niet aanstaat inladen en weg wezen

Ik hoop dat er hier op bokt ook mensen zijn die dus paarden betuigen op locatie zodat ik van hun ook wat ervaringen krijg te horen.
En mensen die misschien ervaring hebben met beide en wat jullie fijn vonden en wat niet. Waar let je op als je iemand gevonden hebt die op locatie beleerd als je naar een stal gaat kijken kun je natuurlijk al een indruk opdoen hoe het er op die stal aan toegaat en hun manier van omgaan met paarden.
En als laatse waar vind je mensen die op locatie paarden betuigen. Die vind ik namelijk niet echt of het is ver weg.
Sorry als er al een soortgelijk topic is. Zou dan iemand een link willen plaatsen van het desbetreffende topic zodat ik dat kan lezen?
Alvast bedankt voor het lezen
Groetjes.