[AR] Voor de allereerste keer

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Onali

Voor de allereerste keer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-10 10:18

echt gemend :D

Ik ben bezig met het koetsiersbewijs en heb gisteravond echt voor het aller allereerst echt gemend. Wow wat was dat gaaf :):) Zat wel enorm met mn leidsels in de knoop :=
Zat automatisch steeds met mn handen naast elkaar ipv Achenbach.
Maar gelukkig hielp de instructeur me. Het verbaasde me dat ik het rechts zitten niet zo raar vond, maar wat een machtig gevoel geeft dat zo, achter een paard, langer, breder, passagiers (overige cursisten)

Ik kan niet wachten tot volgende week donderdag :):)

Ibbel

Re: Voor de allereerste keer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 15:11

Leuk hè? :j

Wacht maar tot je je eigen paard voor de kar hebt, en nog erger, je eigen tweespan (zo ver ben ik ondertussen, en mán dat is kicken, vooral in galop over een slingerpaadje)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 15:32

Leuk! Veel plezier :)

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 17:00

Haha, wat leuk dat je zo enthousiast bent! :D

En inderdaad, wat Ibbel zegt: wacht maar tot je je eigen paard voor de kar hebt. Dat is een heel bijzonder gevoel ;)

Groetjes, lacuna

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 17:49

Wat leuk dat het je zo bevalt. Wacht maar, straks wil je niet anders meer!
En wij hebben maar van die ukkenpony's maar ook dat geeft een super gevoel.
Achenbach went snel het is wel fijn om volgens een systeem te mennen, tenminste dat vind ik dan hoor.
Heel veel plezier verder!

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 17:50

Laat maar snel foto's zien van je kunstje :D

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 16:14

Leuk joh. Mennen is gewoon heel leuk. Heb een paar keer met een Tinker gement. En 1x met een 2span friezen hengsten. :D Ik wil ook nog steeds een keer mn koetsiers bewijs halen. Maar wat kost zoiets tegenwoordig? En hoe lang duurd zo iets?

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 16:20

haha de eerste keer vond ik zo spannend!
ik heb mijn koetsiersbewijs in 1 week gehaald, maar daarvoor moest ik wel 6 uur per dag mennen.
Hoewel het dan nog snel gegaan is vind ik zelf, omdat ik het daarvoor nog nooit gedaan had.
Maar ik en een vriendin gingen samen voor het eerst naar buiten met een groep koetsen, wij achteraan, en wat waren we zenuwachtig!
Pas de donderdag ( vrijdag was het examen) had ik echt het idee dat ik het een beetje onder de knie had.
Maar heb het wel gehaald aan het einde van de week:)
Bij ons het geluk dat de school betaalde.

zonnestraal2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 18:26

haha toen ik de eerste keer ging mennen ( krijg gratis privéles van iemand op een stoeterij waar ik help;) ) zat ik ook zo in de knoop met die leidsels. K moest gelijk 2 span haha en dan nog met 2 van die drukke paardjes ook. Vreselijk haha, ging alle kanten op behalve de goede :Y) maar het went al snel hoor! bij mij ging het de 2de keer al een stuk beter en nu men ik zelf met een tweespan shetten van de stoeterij. Volgende week ga ik mn shetje thuis voor de kar zetten :D

Shire_UK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 01:40

Ik ken dat, ik zit ook altijd met die leidsels in de knoop als ik les heb :P en ik neem de bochten altijd te kort :P

foufer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 21:03

Jah ik kan ook niet wachten om binnenkort mijn shet te beleren :D

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 21:06

Mennen ís ook leuk, zelf heb ik mijn leidsels niet in achenbach, dat scheelt een hoop geharrewar. Binnenkort gaat mijn haflinger voor de kar, ben zo benieuwd hoe hij het gaat doen!!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 13:28

Bedankt voor alle leuke berichten :D

Ik heb nou 2 menlessen gehad (vanavond nr 3) en afgelopen zaterdag ben ik meegeweest met de Lenterit. Heb 2 flinke stukken mogen mennen :):)

Vooral het meedoen met de Lenterit was gaaf, had niet verwacht en gedacht dat wij cursisten ook de leidsels in handen mochten nemen.
Vond het wel spannend, maar dankzij goede begeleiding is het een zeer geweldige rit geweest :+:

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-10 09:17

Gisteravond ging het niet zo heel erg goed :n

IndianLady schreef:
Nou zo goed als dat Jo dr rijles vorige week was zo 'goed' ging mijn menles gisteravond.

We mennen met 2 paardjes, eentje (L) typisch zoals Norvid, ik loop wel. De ander (T) is veel te fris (voor mij)

Gisteravond mende wij met T. Op zich ging het aardig totdat wij een stukje achter L. aanliepen en hij daar ook heen wilde. Toen zei mn instructeur hier naar links en uiteraard stuur ik dan naar rechts :')
Maar toen gingen de vlaggen wapperen en paardlief schoot naar voren, ik meteen in de stress. Dus instructeur grijpt in. Met sturen is het zo, je geeft de ene leidsel en je houd druk op de andere. Maar de stresskip in mij zegt dan: nee houd vast. Dus ik gaf verkeerde signalen aan mn paard, waardoor hij het niet meer snapte en ik mijn spanning nog meer opbouwde 8)7
Toen moest ik een stuk draven en had ik het helemaal niet meer, sturen ging heel goed maar ik durf gewoon de ontspanning niet op te zoeken want ik heb dan het idee dat ik dan geen contact meer heb.

Trekken werkt ook averechts, dat weet ik. Maar ergens voel ik mij dan veiliger.

Anyway, ik begon te janken want de spanning liep er uiteindelijk toch uit, gelukkig heb ik het mooi af kunnen ronden. Maar bah, ik hoop dat dit de enige les is waarbij ik met mezelf geconfronteerd word. Ik houd daar niet van :+

HAPPY22

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 17:59

Ik heb vandaag ook voor het eerst gemend, jeetje, dat is wel effe anders hoor :).

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 18:01

Wat leuk dat je zo enthousiast bent! Ik mende al een tijdje, maar ben nu ook met koetsiersbewijs bezig, en omdat onze tinkers sinds kort ook in het tweespan lopen, ga ik in het najaar meteen voor het tweespan! Heel veel plezier ermee!

Ohja, en kosten? Hier 350 euro geloof ik... ;)

djnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 11:06

Jaaah weer een enthousiasteling die is besmet met het menvirus!!! Geniet ervan!!

sas1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 11:32

Een koetsiersbewijs is afhankelijk van de lokatie waar je je aanmeld wat het kost. Bij ons in zeeland kost het op de ene plaats meer als op de andere terwijl je soms dezelfde instructeur heb... vreemd....
Ik heb ook nog geen koetsiersbewijs omdat ik niet mee mocht doen met mijn shetlander.. je moest met een grotere pony of paard meedoen.