Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
JoyCiej007 schreef:Liedje89: kun je ook nog altijd in geval van nood je zweep gebruiken, ook erg effectief![]()
Bedenk me nu net dat ik wel een vlijmscherp mes weet: het koksmes van Herman den Blijker, €20,= bij de Blokker volgens mij. Heerlijk mes, snijd er al m'n groenten en vlees mee, vlijmscherp, maar ook wel erg groot en zwaar om mee te nemen, denk niet dat dat praktisch is.
tamary schreef:Betaalbaar en scherp is opinel, wel in een laag vet (bv vaseline) houden, want ze roesten al bij de suggestie van vocht.
Die multifunctionele decoratie dingen van de ruitersportzaak zijn waardeloos. Niet scherp te krijgen en de grip is ook slecht.
Ik heb zelf benchmade (duur, maar goed. Vergelijkbaar merk is gerber, oldman, damstraat, Amsterdam heeft keuze zat hierin en is kundig), al heb ik heel snel kar van pony af bij nood en daar heb ik geen mes voor nodig.
Mes is echter altijd handig voor andere dingen als balen hooi openmaken, en allerlei touwtjes en lekkers snijden.
JoyCiej007 schreef:Heej, die ziet er scherp uit zeg! Dat lijkt me ideaal!