[AR] Borstbeschermer bij tuig

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

rayo

Borstbeschermer bij tuig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-10 17:35

Wij rijden nog niet zolang met haflinger en wagen en hebben dus nog niet heel veel verstand van wat er allemaal te krijgen is in aangespannen tuigen land :o

Wij willen graag voor bij onze pony een "borstbeschermer" aan de voorzijde, dus bij het borsttuig.
Het tuig wat we hebben vinden we de borst iets te smal en willen deze verbreden en verzachten zodat de druk beter verdeeld word.
De vraag dus, bestaat zoiets en waar kan ik dat halen?

Bedankt!

Susanne

Re: Borstbeschermer bij tuig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 17:42

Het bestaat zeker, meerdere merken hebben borstonderleggers in hun assortiment. Onder andere Imperial Riding en Ideal. Moet je even googlen op die naam, dan krijg je vast wel webshops die het verkopen. Of op de site van ideal of ir kijken.

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 17:47

Divoza heeft er ook een heleboel volgens mij, van bont en gel dacht ik ;)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 19:49

Oh ja dat bestaat zeker! tegenwoordig in nog veel meer materialen als eerst; je hebt echte gel-beschermers (wel vrij zwaar aan je tuig), van PVC (die heb ik nog, lekker licht en dik dus goed tegen bescherming en schuurplekken, maar 'zweet' wel redelijk), van bont, etc. etc.

Ik heb die van PVC dus van Ideal, ook schoftbeschermer, ookal past het tuig goed en is van super kwaliteit, mijn pony heeft een erg gevoelige huid dus overal moeten zo'n beetje onderleggers, beschermers en bontjes onder.
Afbeelding

Zoals je ziet wordt het borst dus idd een stuk breder, met als nadeel dat je het eigenlijke borsttuig toch wat te laag gaat hangen; hier op de foto zat hij eigenlijk ook nét nog ietsje te laag, hij is daarna inmiddels wel iets omhoog gegaan. Deze beschermers zijn ook niet echt ideaal voor Shetten, ze hebben al een kleine/korte borst dus houden ze nog minder ruimte over. Heb nu een smallere met gel, wel zwaarder maar denk dat ik die er onder ga leggen.

Verder worden er ook nog bij o.a. www.horsetotaal.nl onderleggers van dunne stof (net als dekjes voor ohz.) gemaakt in alle wenselijke kleuren met mooie biesjes etc.

Ook op bokt zijn er diverse mensen die onderleggers speciaal op maat maken, in allerlei leuke kleurtjes, designs en biesjes, leuk voor wedstrijden om bij je teamkleding en kleur v/d wagen te matchen. O.a. Ifever @ bokt maakt deze onderleggers.

rayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-10 09:00

Bedankt voor de info!
Het is voor onze haflinger op aanraden van onze meninstructrice
Ik ga het vinden!

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 22:03

Wil je er eentje van katoen; makkelijk te reinigen en zweetopnemend? Neem dan contact op met http://www.horsetotaal.nl. Daar maken ze tuigonderleggers. Een setje kost € 42,50, miss iets meer en naam op borduren kan ook nog.
Je kunt je eigen model inbrengen, maten en kleuren.
Hier heeft Fralla de lichtgroene onderlegset om. Er is ook nog een klein dingetje; om de manen te beschermen. De set bestaat normaal uit 3 delen, maar je kunt erbij krijgen wat je wilt.
Afbeelding

Oh potdrie; zie nu dat Joyce dat al vermeldde. Nou ja, ik laat het wel staan.

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 22:46

zijn bij de meeste ruitersport zaken te krijgen, die iets van tuigen hebben, je moet meestal wel ff vragen, liggen vaak in een hoekje weg gestopt