Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Napie schreef:Ik sluit me aan bij Joycie. Ik heb trouwens nooit last gehad van scharen, de keren dat die mogelijkheid erin zat heb ik de pony concequent vooruit gedreven met de zweep. Een tweewieler moet je echt goed kunnen afstellen om comfortabel te rijden en vooral de goedkopere varianten bieden te weinig verstelmogelijkheden.
ElsB schreef:Professionals zetten een pony of paard dat beleerd moet worden meestal eerst voor een tweewieler, daarna pas voor een vierwieler; dat is veiliger. Misschien kun je een tweewieler lenen van iemand en later zelf een (comfortabeler) vierwieler kopen? Overigens zou ik er altijd een professional bijhalen als ik een paard of pony voor 't eerst voor de kar wilde zetten. Bij ons op de manege staat een paard dat door een 'deskundige' vriend van de eigenaar voor 't eerst voor de kar is gezet. Paard schrok ergens van, ging aan de kletter en botste ergens tegenop. Sindsdien gaat hij al een blokje om als hij zelfs maar een kar op 't terrein ziet staan...