[AR] touwtuig

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

dekoezegtboe

touwtuig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-10 16:05

Toen ik op vakantie was waren er mensen die aangespannen reden met een touwtuig.

Heeft iemand hier ervaring met die tuigen?

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 16:14

Als je Sieltec bedoelt: http://sieltec.de/ , gebruik dan even de zoekfunctie binnen [AR]. Ervaringen zijn er niet veel, maar meningen wel! ;)

dekoezegtboe

Re: touwtuig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-10 16:16

ja ik had hem al gevonden... wilde al een mod pb-en

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 20:52

Divine schreef:
Als je Sieltec bedoelt: http://sieltec.de/ , gebruik dan even de zoekfunctie binnen [AR]. Ervaringen zijn er niet veel, maar meningen wel! ;)

_O- wat heb je dat mooi en pakkend gezegd, Divine :Y)

Heb er wedstrijdmenners weleens mee zien rijden, die zullen vast gesponsord worden door Sieltec, daar ik me echt niet kan voorstellen dat iemand dat bewust met eigen wil op z'n paarden legt.

Buiten dat ik het erg lelijk vind, heb ik ook afgelopen Paard & Koets het tuig voor het eerst echt in handen gehad. De schuimrubberen onderleggers zijn naar mijn mening zéker nodig, want het 'touw' zelf voelt nogal erg stug en plastic-achtig aan, van wat ik voelde kan ik igg met zekerheid zeggen dat mijn pony zichzelf daar helemaal aan openschuurt met haar gevoelige huid.

jowien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 09:42

Ik heb het ook op P&K gezien. Ik vind het er wel erg makkelijk uitzien (qua onderhoud, pasvorm, prijs) maar die onderleggers vond ik niet zo geschikt. Echt niet mooi maar ik twijfel ook over de drukverdeling en of ze goed op hun plaats blijven.
(Dus inderdaad weer een mening, geen ervaring.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 09:52

Ook geen ervaring, alleen een mening. Zelf vind ik het wel heel erg mooi. Maar er zijn wel meer mooie dingen die ik niet op mijn paard zou leggen. Denk dat dit er ook onder valt. Het lijk mij niet lekker liggen en ik twijfel of de onderleggers wel stevig genoeg zijn.

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 20:01

Hmm ik weet niet wat ik er van moet vinden. Erg leuk al die kleurtjes iig en sterk zal het ook wel zijn. Ik heb alleen als ik zelf aan een touw iets hang en ik moet eraan gaan trekken dan kan dat nog best gaan snijden. Vraag me ook af of die onderleggers die druk goed kunnen verdelen.