[AR] alternatief voor myler-bit

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sanenson

alternatief voor myler-bit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-10 17:42

Wij rijden klavertje 3 met shetlanders. De 2 achterpony's lopen op een bokkenbitje en de voorpony heeft een myler-bit met tong vrijheid. Dit is een orgineel myler-bit.
Nu zit ik met het volgende : Nu hebben we een van de achterpony's ook een keer dat bit in gedaan om te proberen of ze daar wat beter op liep. Ze liep als een zonnetje. Niet meer het bit vast pakken, zich niet meer sterk maken. Gewoon lekker ontspannen lopen.
Nu ben ik dus opzoek gegaan naar een nep myler omdat ik een echte myler toch wel heel erg duur vind, maar kan ze maar erg moeilijk vinden. Ook heb ik de waarschuwing gekregen dat sommige imitatie-mylers zeer slecht zijn van kwaliteit en dat ze snel breken.
Nu is mijn vraag aan jullie : wat is jullie ervaring met deze imitatie-mylers en waar kan ik deze vinden.

Alvast bedankt

Susanne

Re: alternatief voor myler-bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 17:46

Ik weet wel dat ooteman die nep mylers verkoopt, maar die heb ik zelf niet dus ik heb geen idee hoe de kwaliteit is als je hem een tijdje gebruikt. In duitsland worden ook nepmylers verkocht (ben even de naam kwijt van die site, soort van marktplaats) die schijnen wel iets beter te zijn dan die van ooteman.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 19:19

Ooteman verkoopt ze inderdaad, heb er zelf verder ook geen ervaring mee, heb hier wel eens gelezen dat sommigen ze gebruiken.

maar heel eerlijk gezegd lijkt het me sterk dat een bit zomaar breekt....

sanenson

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-10 19:22

ikzelf had ook nog nooit gehoord dat een bit kan breken, totdat ik opzoek ging naar dit bit.
Ik had hier op bokt ook al gezocht, maar kon alleen wat vinden over de western varianten. Dit is een soort liverpool alleen dan van myler.

KimPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 19:26

sanenson schreef:
ikzelf had ook nog nooit gehoord dat een bit kan breken, totdat ik opzoek ging naar dit bit.
Ik had hier op bokt ook al gezocht, maar kon alleen wat vinden over de western varianten. Dit is een soort liverpool alleen dan van myler.

Niet dus. Dit is een Shank, een western bit. Gok dat het niet een bit is voor het mennen.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 19:29

kimpower; denk dat ze bedoeld dat het bit dat ze had gevonden hier op bokt een western-variant is. en met 'dit' zal ze dan wel het bit bedoelen waar ze naar op zoek is.

sanenson

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-10 19:32

dat klopt. heb het misschien verkeerd opgeschreven. het myler bit waar ik nu mee rij is een soort liverpool, alleen dan van myler. Ik had dus hier gezocht waar ik de imitaties kon krijgen maar heb niks kunnen vinden over de liverpool, alleen over de western nep-mylers. En ik zoek geen westernbit.
Ik hoop dat ik het duidelijk heb uitgelegd zo.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 19:37

Ik denk idd dat je nu doelt op de Billy Allen variant. Heb je geen Billy Allen die erop lijkt?? Daar zijn ook gewoon trensjes van ipv shanks. Die zijn zeker een stuk goedkoper dan de myler bitten.

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 19:38

Een bit kan wel degelijk breken, en zeker bitten met een scharnierend punt zoals dat van een Myler. Als dit van een slechte kwaliteit is gemaakt, is de kans aanwezig dat het in zo'n scharnierend punt breekt.
Dit zal niet snel gebeuren, maar wanneer je iets intensief gebruikt, en het is een slechte soort metaal dat door contact met speeksel roest kan gaan vormen (en dat gebeurt meestal als eerste op de scharnierende delen).... dan kan ie dus wel breken...

Nep-Mylers schijnen nogal wat speling in de scharnierende delen te hebben, dit komt de levensduur niet ten goede, en ook kan het vervelend voor de paardenmond zijn.

Een nep-Myler Liverpool kost bij Ooteman 32,50, bij Divoza kost een echte Myler Liverpool rond de 160,- euro.

Edit: typfout
Laatst bijgewerkt door Divine op 07-02-10 19:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 19:41

Ik heb altijd met echte myler gereden, heerlijk bit! Zou wel een echte aanraden hoor :j en dat breken heb ik een keer gezien. (was een hele oude billy allen) je schrikt je het apenzuur. Gelukkig gebeurde het bij een braaf paard en konden ze bitloos verder,.....

sanenson

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-10 19:46

We hebben een echte myler. Ik vind ze toch erg prijzig. Aangezien de tweede pony er ook goed op loopt wilden we een tweede myler aanschaffen.
De gedachte was alleen, er zijn zoveel merken van bitten in hoge en lage prijsklassens. Er zal toch wel zo'n soort bit op de markt zijn die met de kwaliteit wel goed is, maar niet zo superduur is ?
Een bit wat met intensief gebruik kan breken, daar heb je ook niks aan. Dat risico ga ik ook zeker niet nemen. Het zijn wel 3 pony's die voor de koets staan.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 20:22

In engeland zijn goede imitatie versies van Myler te vinden voor de kleintjes :) In liverpool uitvoering (die er ook van Myler is idd) Je zou nathalie2302 even moeten PB'en voor een website. Zij rijdt ermee :)

sanenson

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-10 18:44

@ evelli

nathalie2302 kan ik nergens terug vinden helaas.
of misschien zoek ik op de verkeerde manier ?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 15:34

sanenson

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-10 15:36

Dank je wel. Ik ga gelijk even een pb sturen.
Heb dan toch er overheen gelezen denk ik, ik kon het echt niet vinden.