Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Die bovenste sluitingen die aan de strengen gaan, daar zit ook een soort klik/schroefsysteem in? Dat doe je dan gewoon door het kleine lusje waarmee die vierkante dingen van de strop vast zijn gemaakt?
Citaat:Karabijnhaken zijn dus ook een veilige en stevige oplossing? Je zou ze dan inderdaad kunnen aftapen, ook om evt. gerammel te voorkomen. Maar ik vraag mij af; het hele voordeel van paniekhaken/karabijnhaken is toch dat je ze snel los kan maken in noodsituaties? als je dat aftaped ben je al weer meer tijd kwijt als je het snel los moet maken.
En doe je dan iedere keer opnieuw tape om de karabijnhaken als je ingespannen hebt, of kun je ook gewoon zonder tape rijden zonder dat ze los gaan?
josie schreef:Als je stroppen hebt aan het uiteinde van je strengen heb je eerst dit nodig, idd triangel:
Kosten bij Divoza: 24,95 per stuk (je hebt er 2 nodig bij enkelspan)
Om deze bus gaat je strop, de bus gaat weer vast aan je snelsluiting en die zit weer vast aan je wagen............
En dan aan je wagen de snelsluitingen.
Ik zou niet voor hele kleine gaan, die kunnen bepaalde krachten niet aan.
Maar verder hoef je niets te veranderen aan je tuig.
jouke_h schreef:josie schreef:Als je stroppen hebt aan het uiteinde van je strengen heb je eerst dit nodig, idd triangel:
Kosten bij Divoza: 24,95 per stuk (je hebt er 2 nodig bij enkelspan)
Om deze bus gaat je strop, de bus gaat weer vast aan je snelsluiting en die zit weer vast aan je wagen............
En dan aan je wagen de snelsluitingen.
Ik zou niet voor hele kleine gaan, die kunnen bepaalde krachten niet aan.
Maar verder hoef je niets te veranderen aan je tuig.
Ja die heb ik nu ook aan mijn tuig maar ik vind ze heel erg zwaar. Zeker in vergelijking met de snelsluitingen die aan de wagen zitten. De oplossing met de karabijnhaken gebruiken wij voor tandem. Zowel voor de strengen als de sluitingen.
JoyCiej007 schreef:Welke maat (in mm.) paniekhaken kan ik het beste aan mijn tuig laten maken?
't gaat om een enkelspan shet met marathonwagen.
En ik heb begrepen dat de paniekhaken dan weer aan D-ringen komen, die aan de strengen bevestigd zijn. Nu heeft mijn huidige tuig wel strengen met een strop, maar daar zitten ook 'ringen' aan, die zijn half gebogen.
Moet ik nu mijn halve strengen laten verbouwen bij de tuigenmaker, of kan het ook simpeler?
JoyCiej007 schreef:Welke maat (in mm.) paniekhaken kan ik het beste aan mijn tuig laten maken?
En ik heb begrepen dat de paniekhaken dan weer aan D-ringen komen, die aan de strengen bevestigd zijn. Nu heeft mijn huidige tuig wel strengen met een strop, maar daar zitten ook 'ringen' aan, die zijn half gebogen.
Moet ik nu mijn halve strengen laten verbouwen bij de tuigenmaker, of kan het ook simpeler?