Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Adil18 schreef:Ik zou in eerste instantie niet voor een sulky gaan maar het klaar maken voor de koets met een vierwieler doen en daarna overstappen op een sulky. Een 4-wieler is gewoon iets stabieler en geeft een imo veiliger gevoel.
Als je daarna met een sulky verder wilt, laat iemand met verstand er naar kijken, de instelling van een tuigage op sulky (niet te diep, niet te hoog etc.) is erg belangrijk!
tellom schreef:Dank jullie wel voor de antwoorden.
Het is inderdaad voor erbij er loopt hier een meisje van 14 jaar oud die heel graag wil leren mennen en ook al druk is om de shettie met dubbele longeerlijnen te beleren.
En het zou het meeste voor haar zijn.
Er gaan absoluut geen hele familie's mee.
Dus een plek voor 2 is meer dan genoeg.
Maar ik begrijp dat je hem beter kan beleren met 4 wielen?
lizzyveulen schreef:Een tweewieler is veel veiliger. Als je paardje achteruit loopt schaart een vierwielige wagen en voor je het weet ligt ie ondersteboven met menner en al (heb ik persoonlijk meegemaakt). Als na verloop van tijd alles goed gaat kan je overgaan naar een vierwielige wagen want deze rijdt inderdaad veel comfortabeler.
Mijn advies: start met een TWEEWIELER voor je eigen veiligheid.
Let wel op dat een tweewieler niet teveel mag drukken op de rug van je paard. In evenwicht brengen (met een lichte druk op de rug) met verplaatsing van je stoel of bankje.