[AR] Wat moet er nog bij

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

horsie1994

Wat moet er nog bij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-09 19:18

Met bruine webleidsels, hoofdstel met oogkleppen , schoftje met ligtogen , broek , versterkt op kritieke punten en kopervernikkelde fournituren.

Ik kan tuig kopen met dit er allemaal bij.
Wat zou ik er nog meer bij moeten hebben?

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 19:25

Borsttuig met strengen, bit, pony en wagen.
Dan denk ik dat je het aardig compleet hebt.

Oh ja, poetsdoek en koperpoets die je heel regelmatig nodig zult hebben om het mooi te houden... :D

josie

Re: Wat moet er nog bij

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 14:43

haha Black Devils idd veel koperpoets...........
Borststuk, strengen, rugriem, bit en idd pony en wagen.
Ga er gemakshalve van uit dat het schoftje compleet is , dus incl. (veiligheids) lichtogen / brancardbeugels of zo iets dergelijks en dat het hoofdstel verder ook compleet is, dus incl. neusriem, frondriem e.d..
Ik zou er nog een hoofdstelzekering bij doen, kan hij (hoofdstel) niet meer afglijden, dit kan door b.v. een sporenriempje te gebruiken of een speciaal daarvoor gemaakt riempje, je hoeft dit niet te doen, je kan ook een plukje manen invlechten om het hoofdstel heen, dan kan het ook niet meer af gaan.

sjeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 14:52

Ik mis een groom in de lijst. En een instructeur :D

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 15:22

Een borsttuig (of gareel maar dat zal wel niet de bedoeling zijn :+ ) met strengen (strengstroppen) zie ik er niet bij staan dat is toch wel essencieel. Als je een tweedehands tuig gaat kopen let dan goed op of het leer nog goed is!

Ik neem aan dat de TS alleen bij het tuig bedoeld niet in het algemeen. Hoewel een groom en een instructeur maar bovenal een pony toch heel belangrijk zijn is het wel een beetje 'stating the obvious'. Hoewel je natuurlijk ook gewoon een paard kan gebruiken :P

sjeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 15:24

We zijn de zweep vergeten, die is ook onmisbaar.
Borsttuig stond er al bij.

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 15:39

En de zweep natuurlijk.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 15:43

Maar imo is de zweep geen onderdeel van het tuig, dus volgens mij bedoeld de TS dat niet. Ik kan ook zeggen dat het slim is om kleren te dragen tijdens het mennen }:0 (omdat het anders zo koud is en je het risico loopt gearresteerd te worden zo naakt op je wagen :+ ) maar dat is imo niet de vraag van de TS :Y)