[AR] Sleeën wel, rijden niet?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VERAx

Sleeën wel, rijden niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-09 12:41

Hoi,
Ik heb in veel topics gelezen: Lekker niet gaan rijden als het gesneeuwd heeft..
Maar waarom dan niet rijden en wel sleeën? Is toch even glad, of ben ik nou zo dom? :+

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 12:43

Omdat je maar een paar keer per jaar kan sleeën! De mensen die hun paard niet durfen (oa ik) te rijden in deze sneeuw, zullen ook niet snel gaan sleeën met hun paard.

Drrrassic

Re: Sleeën wel, rijden niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 12:44

Sleeen is trekken. En minder zwaar dan gewoon een kar trekken, lijkt mij.
Met rijden kan het paard uitgleiden, en de ruiter die erop zit valt dan ook.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 13:16

ik ga dus ook niet sleeën, maar ook niet met de koets erop uit. Zonde. Maar ze staat rondom op ijzers en het is veel te glad. Ze heeft dus verplichte wintervakantie. Ik heb haar nog niet horen klagen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 13:22

Ik ga wel sleeën, dat trekt veel lichter en ik rijd vrijwel alleen rechte stukjes. Dus de kans op uitglijden valt hier reuze mee, aangezien het een stuk ik waar nauwelijks verkeer komt en dus verse sneeuw is.

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 13:39

Ik heb ook gesleet, al 2x en ik vrees dat de pony morgen weer moet :P Ik had niet het idee dat het glad was , ze heeft geen ijzers. Ze had genoeg grip.

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 18:54

Met de koets rij ik nu niet omdat ik dan naar buiten moet, en daar is hij momenteel een beetje te fris voor. Tel daar de gladheid bij, en wij gaan niet uit rijden ;)

Onder het zadel rijden we niet (omdat ik te groot ben, maar stel dat ik er wel op zou passen) omdat ik dan met mijn lichaam mijn paard op een gladde ondergrond extra uit balans kan brengen, terwijl als hij zelf zonder ruiter zou lopen hij zich netjes had kunnen redden.

Sleeen, dat doen we wel, want dat kan in de relatieve veiligheid van de bak of weide, en daarbij haal ik mijn paard niet uit balans door per ongeluk scheef te zitten ofzo.
Eventueel kan ik natuurlijk ook de kar erachter hangen op het weitje of in de bak, maar ja, zeg zelf dan kan ik er toch net zo goed een slee achter hangen op die 5 dagen dat dat in Nederland kan??

Pony heeft overigens geen ijzers

Groetjes, lacuna

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 20:49

Misschien handiger om het centraal te houden: [AR] sleeen.

edit; na overleg besloten om dit topic gewoon open te houden :)

sjeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 03:25

Jemig ik schaam me gelijk dood voor mijn simpele marathonwagentje, rijd iedereen hier met koetsen?
Onze menclub heeft meer dan dertig leden en de meerderheid rijd al meer dan 15 jaar maar ik heb nog geen koets gezien en er ook nix over gehoord.

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 16:02

Ik ga zeker wel met de arreslee op pad, maar ik ga er niet opzitten nu. Onder het zadel ben ik bang dat ik hem in onbalans breng.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 10:29

LittlexBitch schreef:
Hoi,
Ik heb in veel topics gelezen: Lekker niet gaan rijden als het gesneeuwd heeft..
Maar waarom dan niet rijden en wel sleeën? Is toch even glad, of ben ik nou zo dom? :+

De weg is te glad, maar in het land en dan een slee erachter gaat prima.