Ik heb twee paarden, een rijpaard en een kruising shetlander als gezeldschapspony voor mijn paard. Deze is nu 4,5 en heb ik anderhalf jaar terug groen gekocht.
Zelf heb ik geen ervaring met mennen maar wil graag met hem gaan mennen. Hij pakt dingen heel snel op, is extreem leergierig en heeft een grote werklust. Hij is brutaal en een tikkeltje eigenwijs maar prima in handen. Momenteel kent hij het longeren en het longeren met dubbele lijnen ook deels. Hij loopt naast de fiets en is goed verkeersmak. Hij is bitwijs en kent het tuig, wekelijks lopen we een rondje door het dorp aan de lange lijnen, wat goed gaat zo lang iemand naast hem loopt.
Sturen e.d. gaat redelijk. Verder kom ik niet en wil ik zelf ook niet gaan, die ervaring mis ik gewoon.
Weet iemand in het noorden misschien een ervaren menner die eventueel op locatie kan helpen met betuigen? Of zal ik hem weg brengen om te betuigen. Maar hoe lang zal dat ongeveer duren aangezien hij zijn functie waarvoor hij is aangenomen wel moet uit voeren: gezeldschapspaard zijn