[AR] Strengen bevestigen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Alikesflame

Strengen bevestigen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-09 23:31

Hoi,

Ik heb al even gezocht maar kan het niet vinden. Normaal heb je vaak een strop bevestiging of paniek. Nu heb ik een tuig gekocht en daar zit aan de strengen dus geen haak, alleen 2 sneetjes. Hoe dit te bevestigen of klopt dit niet?

obama

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 23:34

Alikesflame schreef:
Hoi,

Ik heb al even gezocht maar kan het niet vinden. Normaal heb je vaak een strop bevestiging of paniek. Nu heb ik een tuig gekocht en daar zit aan de strengen dus geen haak, alleen 2 sneetjes. Hoe dit te bevestigen of klopt dit niet?

Dat gebruiken ze wel bij de harddravers dat sneetje maar je vast aan de sulky daarzitten ijzeren houders waar je het omheen doet

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 00:20

IK zou er een schakel (hoe noem je dat zo'n klipding) aan maken zodat je de streng op die manier vast kunt zetten?

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 10:05

Ik heb ook een tuig waar die sleufgaten in zitten, ik heb aan de wagen kleine panieksluitingen, en die doe ik door de sleufgaten.
werkt perfect.

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 12:57

Die sleufgaten zijn niet bedoeld om krachten op te kunnen vangen.
Draverstuigen hebben ze inderdaad en concourstuigen ook.
Wanneer je er een gewoon karretje achter hebt zou ik toch adviseren er andere strengen bij te kopen (of een ander tuig als het helemaal zo licht is).

patrick76

Re: Strengen bevestigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 13:04

hoort inderdaad bij een concourstuig voor tuigpaarden en hackneys. We hebben er ook zo'n een voor de welshen. Inderdaad zoals bd zegt, je kunt beter een ander borststuk kopen. Of je knuppeltje laten aanpassen zodat de strengen op de goede en juiste manier bevestigd kunnen worden

Alikesflame

Re: Strengen bevestigen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-09 16:19

het borststuk is wel gewoon goed. Heb ook al andere strengen, maar vroeg het mij af. Dank jullie wel!