[AR] ervaringen picasso en sieltec

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

ervaringen picasso en sieltec

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-09 23:26

zie titel ;)

Ben opzoek naar ervaringen (zowel positief als negatief) met picasso en sieltec tuigen

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 11:41

Ik heb van meerdere mensen gehoord dat Picasso tegenvalt in kwaliteit (o.a. roestende gespen), verder zelf geen ervaring...

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 11:47

Ik heb beide tuigen gezien en vastgehouden op paard en koets, ik vind de picasso tuigen er heel mooi uitzien, alleen ben ik bang dat de gekleurde delen van de picassotuigen lastig schoon zijn te krijgen, en dan voornamelijk het huidvet wat er helemaal in gaat zitten,
Het is wel makkelijk met water schoon te maken, maar het huidvet kan er echt in trekken doordat het een soort stof-achtig materiaal is.
Misschien kan iemand die een picasso tuig heeft daar opheldering over geven, want ik vind ze wel gaaf met die keuren.

Sieltecc vind ik simpelweg niet comfortabel voor de paarden/pony's, ik vind het ruw en stug materiaal, en het is ook niet mijn smaak, behalve dan die leuke kleurtjes.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 11:53

je kunt de onderleggers eraf halen en in de wasmachine wassen, denk dat ze dan wel aardig schoon worden, het is speciaal doorlatend neopreen, dus het houdt als het goed is geen vocht vast...

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 11:56

In de wasmachine worden ze denk ik ook wel goed schoon, ik vond de picassotuigen erg mooi.
En als ik nog geen tuig had, zou ik er zeker meer over willen weten, die kleuren dat is toch wel erg stoer hoor !
Hoe is de pasvorm, past alles ook goed.

Napie

Re: ervaringen picasso en sieltec

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 12:22

Ik vond de picasso erg tegenvallen. De riemen vond ik allemaal erg teer (smal) Ook vond ik de nylon bies overal omheen niet mooi. Het zag er mij te "kunststof" uit.
Syltec viel me mee als het op een paard lag maar ik zou het nooit willen hebben

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 13:08

Heb ze beide bekeken op P&K. Volgens de verkoper heeft Picasso geen last meer van roestende gespen sinds hij het verkoopt. Als het dat wel doet moet je het melden, dan krijg je nieuwe onderdelen. Heb verder met Picasso weinig vervanring behalve met hun 3-in-1 beschermers. Die zijn er fijn.

Het Sieltec heb ik ook goed bekeken en gevoeld. Maar lijkt me ook niet erg fijn. Het is wel super licht, ook in de grote maten. Maar trekt mij niet. Kleurtjes zijn wel grappig.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 14:38

Ik heb ze ook gesproken over de picasso tuigen en de ''roestende gespen''
En ze zeiden mij juist dat als er ''roest'' op zit dat je het er zo kan afvegen omdat het roest vrijstaale gespen zijn en dat nooit kan roesten..

Ik heb trouwens als eens een tuig van hun gehad en in gebruik gehad 2eh gekocht maar daar geen last van gehad.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 14:50

RVS kan wel degelijk roesten, het zal alleen niet door roesten ;)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 15:58

Ik heb een picasso gehad, wel bij een andere dealer die inmiddels gestopt is. Mijn verhaal is nog wel terug te vinden op bokt.
Mijnes ging wel degelijk roesten al na 3 weken zat er roest op!. Pasvorm was ook lastig.
Kortom de dealer heeft een hoop werk verricht door het steeds weer terug te sturen etc etc. Uiteindelijk heeft hij het tuig terug genomen en heb ik keurig al mijn geld terug gekregen.

Omdat mijn vriendin een nieuw en degelijk tuig wou maar niet al te duur heeft ze toch voor picasso gekozen en dan voor de nylon versie.
Ondanks dat ze de maten had doogegeven toch een te groot hoofdstel gekregen met kleppen ipv zonder waar ze nadrukkelijk om gevraagd had. Ook duurde de levering langer dan gezegd.(toenkreeg ik alweer kriebels hoor)
Ook waren andere maten niet helemaal goed en heeft ze bij een schoenmaker nog wat aan laten passen.

Uiteindelijk hebben we het wel pas gekregen en is het toch wel een degelijk tuig voor het geen waar zij het voor gebruikt (recreatie ritjes). Over het roesten heb ik haar nog niet gehoord.Het enige wat nog een beetje twijel is is de broek. en vooral bovenop gaat het riempje dubbel zitten. Ik vraag me af of dat bij elk kunstof tuig is? Mijn leren tuig heeft daar geen last van, ligt veelmooier.

En waarom ze de riemen van de broek die aan het lamoen gaan(sorry even geen naam bij de hand) wel 2 meter lang maken bij een pony maat is mij echt en raadsel. Bij mijn full maat waren die dingen ook enorm lang.

Ik was echter bij de Ideal stand en die hadden ook een zeer intressant kunstof tuig hangen. Was nieuw en nog niet in productie wellicht begin volgend jaar.
Ik vond de nylonversie van hun ook niet tegenvallen voor de prijs. Dat is denk ik een prima tuigvoor het gmiddelt gebriuk.

Mangelarga

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 22:32

ik heb jarenlang goede ervaring met de sieltec, 7 jaar. Het ligt op een trekpaard en ben er super tevreden mee. Het is heel licht, makkelijk schoon te maken onder de kraan, makkelijk te verstellen, duurzaam en schuurt absoluut niet. De meeste mensen denken dat het ruw is en schuurplekken veroorzaakt maar dat is bij ons nooit gebeurt. Je moet gewoon ervoor zorgen dat het goed past. Leer tuig wat niet past veroorzaakt ook schuurplekken!!!

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 09:22

Ervaring heb ik er niet mee maar heb wij bij de Picasso stand staan praten
RVS is niet roest VRIJ staal maar Roest VAST staal, er kan dus wel degelijk roest opkomen maar niet door rotten.
Dat vertelde de verkopster en idd komt er roest op dan kn je het eraf vegen, had zij het over..

Ik heb al een tuig maar als ik moch kiezen nam ik toch liever een kunstoffen Zilco ( voor al die bruine...kwijlllllll) dan een picasso, ik vond het er een beetje kinderlijk uitzien, weet ff geen andere benaming..

mot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 13:28

Ik rij inmiddels bijna een jaar met een Sieltec-tuig. Het bevalt mij zeer zeer goed; licht in gewicht, goed schoon te houden, weinig slijtage na intensief gebruik, redelijk goed verstelbaar en geen schuurplekken. Ik was aanvankelijk bang dat er haren in de "mazen" van het touw zouden blijven zitten, maar het touw trekt strak en wordt daardoor glad. Er blijven geen haren hangen. Mjin pony heeft snel last van huidbeschadigingen en kreeg voorheen nog weleens last van zijn leren tuig, waarschijnlijk door het zweten en het gewicht maar zelfs de eerste keren heeft hij van het Sieltec-tuig geen last gehad. Ik ga nu ook een tweespan-tuig ervan kopen. De service van Sieltec was ook prima, zijn per mail goed te bereiken. Kortom, veel waar voor weinig geld!

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 17:47

Passico maakt geen tuigen meer.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 22:39

Flaver schreef:
Passico maakt geen tuigen meer.

Je hebt imiddels alle varianten van Picasso wel gehad he ;)

Maar inderdaad, op de site zeggen ze dat ze gaan stoppen: http://www.picassoforhorses.nl/

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 01:09

Slotje omdat dit al een ouder topic betreft.