[AR] Ervaring met tuigen van Sieltec Geschirr

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

RvE

Ervaring met tuigen van Sieltec Geschirr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-09 22:29

Hallo,

Ik vroeg me af wat jullie ervaring is met de lichtgewichttuigen van Sieltec-Geschirr.

Groetjes

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

b485

Re: Ervaring met tuigen van Sieltec Geschirr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 22:36

Ik heb ze gezin op paard en koets. Vind er niet veel aan. De "touwen" zitten op een aantal plaatsen door de beschermers gewoven. Zelf verder geen persoonlijke ervaring mee

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 22:41

Ik heb ze idd ook gezien, alweer!
Blijf het leuk spul vinden, hoe ze in het gebruik zijn heb ik geen idee van, ik vind het er eerlijk gezegt wat, slapjes uitzien, niet dat het snel breekt maar gewoon, die tyraps en stukken die inelkaar geschoffen zitten, kwee nie zou bang zijn dat het onderweg uit elkaar valt ofzo.

Ik wil wel nog graag een bitloos hoofdstel van hun hebben, mooi makkelijk voor erbij!

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 22:44

Ik heb ze ook op Paard en Koets gezien, en vond het ook niet echt iets. De onderleg op het borsttuig en schoftje bv, waren erg slap, alsof het makkelijk stuk kan. Heb er geen ervaring mee.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 22:44

Ik heb ze ook gezien maar vind het er wat knullig uitzien en niet echt mooi.
Het zal opzicht wel stevig zat zijn, maar ik kan nog niet eens aan de kunstof tuigen wennen.

RvE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-09 22:45

Ik kwam ze zelf vandaag tegen op paard en koets en wist niet wat ik er van moest denken, het lijkt in mijn ogen heel slap spul, maar als ik zie dat er een 6 span met van die grote jongens mee rijden, weet ik het niet meer.
vandaar dat ik dit topic heb gemaakt.

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 00:46

ik had er al een oordeel over, en heb het nu ook in mn handen gehad om het nu even aan te kunnen voelen. buiten dat ik het écht lelijk vind, kan ik me niet voorstellen dat dit harde en scherpe materiaal fijn op de huid is.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 09:56

Ik heb het ook weer gezien en gevoelt, ik vind het voor de paarden niet comfortabel, en het schuimrubber was al op sommige paarden kapot, dat waren nieuwe "tuigen", dat vind ik helemaal niet overtuigend, als het al beschadigd is voordat het een paard heeft gezien, en die ty-rips, ja wat zal ik zeggen, ik vind het niet fijn op de huid voor paard en pony.
Wel gave kleurtjes, maar dat is dan ook alles wat er leuk aan is.
Stug en ruw materiaal, ik ben niet te overtuigen.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 09:57

Ik heb het gister ook even in m'n handen gehad, ik kan me idd niet voorstellen dat het fijn is.
Heb wel het bitloze hoofstel mee genomen, is is wel simpel en degelijk. Maar een heel tuig zie je mij niet mee rijden.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 16:07

Volgens mij is hier al eens eerder een topic over geweest en heb ik oo mijn reactie erop gegeven.
Ik denk nog steeds dat de lange vacht van mijn fjordmans tussen de 2 touwen gaat zitten of o de touwen heen gaat krullen.

Zo voor het oog lijken ze mij wel handig voor gebruik op het strand in combi met een strandkar(kar die misbruikt mag worden :D ), goedkoop, geen onderhoud toch best sterk .
Maar als ik dan weer denk aan mijn eerder geschreven situatie...nee dan bedank ik toch.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 23:33

4span rijden binnen het barrelteam rijdt ermee en heb haar ook gevraagt om ervaring, Zij rijdt er al 3 jaar mee, en dat tuig zag er prima uit, niet beschadigt oid. Ik vind het alleen echt oerlelijk en zit idd met het probleem wat CG aangeeft