ik vroeg me even af wat jullie idee hierbij is:
onze shetland-dame, van 93 cm hoog, leeftijd ongeveer 13 jaar,
is op zich bekend met het lopen voor de kar.
het lijkt mij best leuk om met haar te mennen zo nu en dan,
ik heb dus ook al wel tuig gekocht, en zou een kar kunnen lenen. (zo'n houten shetlander kar, vierwielig).
alleen ik heb het tot nu toe nog niet gedaan, omdat de pony toch elke keer weer best snel blijkt te struikelen.
als ze zelf op de wei een sprintje trekt is er niks aan de hand, dan kan ze de raarste bokkesprongen maken, heel hard in rengalop gaan, zie ik haar nooit struikelen.
maar houd ik haar aan touw, en rennen we samen, dan ineens struikeld ze soms wel,
en dat kan soms zo erg zijn dat ze bijna op haar neus valt.
ook als haar ruitertje van zo'n 25 kilo op haar rug zit, en we wandelen een stukje, struikeld ze zo nu en dan.
de voorbenen van onze poon zijn niet echt recht te noemen, 1 been zit vanaf de knie zegmaar scheef naar buiten, de hoef staat dus ook naar buiten toe.
de hoefsmid grapte al een keer dat hij er duizelig van werd toen hij ernaar keek om te zien hoe ze liep na het bekappen

de achterhand van de pony is ook niet echt oké, ze loopt wijd en heeft soms de knietjes soort van op slot.
maar ondanks dat beweegt ze in we wei gewoon normaal, vooral in deze tijd van het jaar is heel hard van de ene naar de andere kant van de wei sjeezen favoriet.
en normaal draven, alles doet ze wel.
volgens de fysio die een hele tijd geleden was geweest zou mennen goed voor haar zijn, omdat dan de achterhand getraind wordt.
nou ben ik zelf eigenlijk een beetje van het afwachtende type, zo van, als de pony het leuk vind vind ik het ook leuk,
als ik denk dat de pony liever op de wei staat bij haar vriendinnetjes, dan laat ik haar daar.
dat laatste is dus tot nu toe het geval.
we lopen soms een stukje met haar, maar meer nog niet.
ik ben dus bang dat ze struikeld, en op haar knietjes valt, als we met haar mennen, en dat wil ik echt niet.
wat denken jullie, is mijn angst gegrond, of zou ik het toch eens moeten proberen?
pony vind werken wel leuk, dat merk ik wel, ohz heeft ze de aandacht er goed bij.
groetjes, Marigold