Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
jowien schreef:Ik zou doen wat Puchje schrijft (de pony's hebben een schuilstal dus het lijkt mij geen probleem, mits je wel eerst lang uitstapt), en als de eigenaar anders wil doe je wat JoyCiej007 schrijft.
willemke schreef:gedag,
Zou het kunnen dat de te trekken last wat zwaar is? Ons Shetje staat het jaar rond in de wei en wordt wekelijks één maar vaker twee keer voor een tweewielertje gezet. We maken tochtjes van een kilometer of tien. Ze zweet dan minimaal en voornamelijk onder het tuig. Er wordt overwegend gestapt met af en toe een drafje van ongeveer vijfhonderd meter.
Groet
Willem
JoyCiej007 schreef:willemke schreef:gedag,
Zou het kunnen dat de te trekken last wat zwaar is? Ons Shetje staat het jaar rond in de wei en wordt wekelijks één maar vaker twee keer voor een tweewielertje gezet. We maken tochtjes van een kilometer of tien. Ze zweet dan minimaal en voornamelijk onder het tuig. Er wordt overwegend gestapt met af en toe een drafje van ongeveer vijfhonderd meter.
Groet
Willem
Als je wat intensiever wilt rijden dan enkel stappen en paar pasjes draf zweet je pony vaak al erg snel met zo'n dikke vacht.
Puchje schreef:Ik adviseer volgens mij heel duidelijk om goed uit (dus niet droog) te stappen, zodat de vacht en de haren koud zijn. Als dat zo is, dan is de vacht eronder al droog (want de vacht droogt van binnen naar buiten en niet andersom...) en vormt de bovenste natte laag al een isolatielaag en die eronder houdt de pony warm, de tweede isolatielaag.
Maar goed, als jij het zo prima vindt, dan kan het toch ook? Kost alleen wat meer tijd.
L_Rivaldo schreef:Ik ben het eens met joyciej007, moet je er ook bij zeggen als ze nat zijn en buiten staan dat ze ook behoorlijk spierpijn kunnen hebben. Nat is gewoon niet goed! Zwetenn hou jeniet tegen, misschien mag je wat bij de hals wegscheren en buik ofzo?