[AR] Trektochten ed.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

crazycactus

Trektochten ed.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-09 12:54

Hallo menners

Ik heb even een vraagje aan jullie. Sinds kort organiseer ik buitenritten en 2-daagse trektochten. Nu kreeg ik de vraag van iemand of de trektochten ook voor menners te doen zijn.

Nu is dat wel zo, maar ik moet dan wel de routes aanpassen omdat je hier niet overal met een kar het bos in kan.

Nu dus mijn vraag... alls jullie op trektocht zouden gaan zouden jullie het erg vinden als de route toch voornamelijk over straat zou gaan??? Nu is het natuurlijk hier in de regio erg rustig en heb je hele leuke dorpjes en straatjes waar je doorheen komt.

Ik zou graag jullie ideeen en meningen hier over horen.

hafjelinger

Re: Trektochten ed.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 14:07

Wij hebben in Drenthe met een huifkar 2x een 2weekse trektocht gedaan, met een huifkar en Fjord. Dit is goed te doen hoor! Ik vind een paar stukje over straat helemaal niet erg, maar ik rij toch liever door het bos. Lekker genieten van de natuur en je paard(en).
Mijn vriendin en ik zijn van plan om bij ons in de regoi ook een 2daagse trektocht te gaan maken. Het is zeker te doen voor menners.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 17:05

Ik zou geen route over straat rijden, hoe leuk en rustig de dorpjes ook zijn. Bos/hei is toch veel mooier, rustiger, als het regent merk je het minder, als het waait merk je het minder, als het heet is heb je schaduw, kortom, het is ook nog eens beschutter.

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 17:43

Over straat rijden kan ik thuis ook, ik zou juist een tocht doen wanneer deze door de bossen/heide, mooie gebieden gaat. Tuurlijk mag er best een weg in voorkomen, dat is overal wel, maar niet teveel! Succes! waar ligt Mussel eigenlijk?

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 18:31

Af en toe een keer door een dorpje is niet erg maar de meeste menners houden ook wel van zandpaden, bos, hei, af en toe een heuveltje en kronkelpaden. Aan paden van 1,5 mtr breed heb je al voldoende om een menwagen over heen te laten gaan. Waarom kan het niet door het bos bij jullie? Of heeft dit met afsluiting te maken?

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 07:44

@sumic Mussel ligt in zuid-oost groningen

@napie, er zitten bijna overal van die balken, nu weet ik wel dat er mensen zijn die een sleutel hebben. Binnenkort ben ik aangesloten bij www.sprongoverhetveen.nl misschien kan ik ook een sleutel krijgen, dan is er veel meer mogelijk.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 08:10

Wat apart dat die palen op slot zitten. Hier heb je ook vaak palen over de paden, maar die zijn allemaal open en til je zo uit de beugels. En vaak kan je er zelfs met de wagen omheen, hoef je ze niet eens open te doen. En hier wordt de handel toch ook door SBB beheerd...