Zolas sommige van jullie weten ben ik voorzichtig aan het kijken naar een andere wagen. Nu ben ik llaste bij een verkoper geweest in menwagen, uiteraard heb je het dan ook over een lamoen, gaat mij om enkelspan. Hij liet mij toen een soort van telescoop lamoen zien (noemde het ook zo), verstelbaarheid zat achteraan, niet bijna halverwege, het lamoen had wat ronde/ beetje ovale dichte ogen en had een schuif principe met een zwarte hoes er om heen. Dit zou als voordeel hebben bij het korte bochten werk in b.v. de marathon. Deze buis schuif dan zelf in een andere buis en kan dat tot een bepaalde lengte doen. Ik heb gezocht naar een plaatje, maar kon die niet vinden met dit pricipe. Ik heb nu zelf een rvs verstelbaar lamoen, geen dichte ogen, helemaal geen ogen zelfs en het lamoen is 1 geheel, dus geen onafhankelijke bomen, of hoe noem je zo iets..............
Nu is mijn vraag, kent iemand dit en wat zijn jou / jullie ervaringen hiermee? Zijn er b.v. andere soorten enkelspan lamoenen aan te raden?
ik heb deze ook. Iig die van mij moet je nog wel op de helft verstellen maar ik heb ze wel met van die ogen. Werkt wel goed. Is vooral handig voor scherpe wendingen in de marathon.
Mijn zusje rijdt ook met dit systeem (ook halverwege). Zij vindt het super. Het is makkelijker voor de pony met buigen en korte wendingen. Ik heb er zelf geen ervaring mee.
Hmm interessant, wel gehoord over 'gewone verstelbare lamoenen', maar dit kende ik nog niet. Is het erg nieuw? Als je dit als optie op een nieuwe wagen zou willen hebben of los zou willen kopen, heeft iemand enig idee hoeveel je daar ongeveer voor kwijt zal zijn? Mij lijkt het voor de pony ook makkelijk in wendingen, zo'n lamoen zit toch altijd iets in de weg....
ik heb ze er later bij gekocht. Bij dekkers daar kan je ze ook los kopen. Ik moest 50 euro betalen maar denk dat ze los iets meer zijn (ik had er natuurlijk ook een kar gekocht).