ik heb een dresseer karretje

heeft iemand misschien een idee wat voor stoeltje / bankje er ik er in kan maken?

of tips?
Gr kim
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Echwel schreef:Het is geen eens een echte dresseerkar, maar een zelfbouwgevalletje waarbij totaal niet is gedacht aan veiligheid en comfort voor de pony
Niet alleen het lamoen maar ook de zweng enz enz klopt gewoon niet..
Ik kan nog steeds niet snappen dat mensen dit soort zeepkisten durft te verkopen aan onwetende en beginnende menners...
Het is net als een afgekeurd paard aan een beginneling verkopen..
Misschien zouden we eens advertenties op marktplaats moeten bekritiseren en dar zeggen dat mensen levensgevaarlijke zooi verkopen
JoyCiej007 schreef:Echwel schreef:Het is geen eens een echte dresseerkar, maar een zelfbouwgevalletje waarbij totaal niet is gedacht aan veiligheid en comfort voor de pony
Niet alleen het lamoen maar ook de zweng enz enz klopt gewoon niet..
Ik kan nog steeds niet snappen dat mensen dit soort zeepkisten durft te verkopen aan onwetende en beginnende menners...
Het is net als een afgekeurd paard aan een beginneling verkopen..
Misschien zouden we eens advertenties op marktplaats moeten bekritiseren en dar zeggen dat mensen levensgevaarlijke zooi verkopen
Inderdaad, daar ben ik het helemaal mee eens. Zelfs bij échte dresseerkarren heb ik mijn twijfel bij het comfort voor zowel menner als pony, maargoed. Je hoeft geen verstand te hebben van alle technische aspecten om al zó te kunnen zien dat deze kar eigenlijk niets voorstelt behalve een hoop hout met wat wielen. Zelfs als TS de kar, zoals zij stelt, 'met wat aanpassingen op maat heeft gemaakt' is deze kar totaal ongeschikt.
TS: nogmaals dit zegt men niet om jou 'te pesten', maar veilig en comfortabel mennen met een dergelijke kar is gewoonweg niet mogelijk. Dit heeft niets met luxe te maken....
Ik snap dan dus ook niet waarom je de kar niet gewoon verkoopt, wat je eerst van plan was, en een cavaletti koopt.

Echwel schreef:Sorry maar die kar is niet goed voor je pony (voor geen enkele pony zelfs) hoe kun je met tuig aanpassingen en kar voor elkaar krijgen..
Het lamoen is te hoog, zweng zit niet goed, balans is zoek en dat ligt aan de wagen niet aan het tuig..
Ik zou mijn kinderen hier niet mee op pad sturen en ik hoop dat jouw ouders dat verstand ook hebben
Citaat:ik heb het nu vaak genoeg gezien mijn topic's ..

ik was even bij Nordli!
maxipaxixx schreef:?Ik wil niet vervelend doen JoyCiej007 maar de ts vraagt niet om deze antwoorden, als je dit wilt zeggen tegen de TS doe dat dan via PB of het andre topic! ik ben bijna klaar met je schets TSik was even bij Nordli!
Dus zullen we nu ontopic blijven, want ik kan mij voorstellen dat als jullie door gaan dit topic gesloten word
Jelleee schreef:Het gaat toch óók om het welzijn van die pony? En op deze manier beleefd misschien de TS plezier aan de mensport maar denk niet dat het erg comfortabel is voor de pony! Dus ik vind dat we wel degelijk onze mening mogen geven wat betreft deze 'kar'. Zonde dat je eerst wel voor een goed wagentje zou gaan, maar toch besloten heb om dit barrel te houden. Tweedehands zijn die zwarte bekende shet sulky's ook te koop, scheelt weer in de prijs.
Citaat:De TS vraagt tips om deze kar verder op te knappen.
Terwijl zij in het vorige topic toch luid en duidelijk vermelde dat ze had besloten de wagen te koop te zetten en een cavaletti te kopen. Sterker nog; de wagen stónd al te koop in een topic
Nu worden er tips gevraagd om het ding verder op te knappen met bankjes e.d.
Is het dan niet meer dan logisch dat mensen over de constructie van de hele wagen beginnen?
Ik snap je probleem eerlijk gezegd niet zo goed

zal ik er ook niks voor krijgen.. kim18a schreef:Citaat:De TS vraagt tips om deze kar verder op te knappen.
Terwijl zij in het vorige topic toch luid en duidelijk vermelde dat ze had besloten de wagen te koop te zetten en een cavaletti te kopen. Sterker nog; de wagen stónd al te koop in een topic
Nu worden er tips gevraagd om het ding verder op te knappen met bankjes e.d.
Is het dan niet meer dan logisch dat mensen over de constructie van de hele wagen beginnen?
Ik snap je probleem eerlijk gezegd niet zo goed
ja ik had hem te koop staan en had hem toch nog een keertje gepast en ik had het tuig anders gedaan en nu paste hij wel
maar ik zit er toch nog over te denken om en andere te kopen maar voor dat moet hij eerst verkocht zijn. en aangezien het geen goede kar iszal ik er ook niks voor krijgen..
kim18a schreef:ja ik had hem te koop staan en had hem toch nog een keertje gepast en ik had het tuig anders gedaan en nu paste hij wel
maar ik zit er toch nog over te denken om en andere te kopen maar voor dat moet hij eerst verkocht zijn. en aangezien het geen goede kar iszal ik er ook niks voor krijgen..
Dus om er dan nog een hele stellage in te maken als stoel lijkt me ook niet erg bevorderend voor de veiligheid.