[AR] weg vinden in goede meninstructie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rosiewozie

weg vinden in goede meninstructie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-09 20:12

Allereerst weet ik dat hier al heel veel topics zijn geopend over de vraag wie meninstructeurs wist.
Inmiddels zijn er al een hele hoop namen voorbij gekomen. Maar hoe vind je je weg nu in wat een GOEDE instructeur is...
Onder de man is het al erg moeilijk, zeker als het dressuur gericht moet zijn, laat staan in mennend nederland.
Ik heb een jonge pony van 3 die nog niet volledig beleerd is, ik wil er (later) wedstrijden dressuur en vaardigheid mee gaan rijden en ben dus niet van plan om verschillende instructeurs uit te gaan proberen.
Ik kan natuurlijk een praatje maken met verschillende instructeurs, eens gaan kijken. Hoewel dat laatste vaak al moeilijker is omdat de lessen vaak op locatie worden gegeven...
Ik vind het in ieder geval erg moeilijk mijn weg hierin. Heeft iemand nog goede tips voor deze zoektocht??

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 21:27

Goede menles en ook nog in de omgeving is moeilijk te vinden.
Hoewel voor de basis een stuk makkelijker....maar zeker voor serieus dressuren
valt het echt niet mee met een aanspanning. (zoek zelf ook nog) :Y)
Als je geluk hebt, is er bij jou in de buurt een menvereniging die goede lessen verzorgt.

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 22:51

Les krijgen is ook iets heel persoonlijks.
Het ligt er aan welke basis je zelf hebt en of de manier van denken overeen komt.
Inmiddels ben ik er wel achter dat veel instructeurs wel het zelfde bedoelen maar moeilijk over kunnen brengen.
De één rijdt meer onder druk, de ander losgelaten.
Als je voor de gezelligheid gaat en daarbij ook nog een beetje op wilt steken zijn groepslessen wel goed. Voor mij persoonlijk is tot 3 a 4 personen wel het maximum.
Wil je echt zinvol les hebben dan is privéles wel aan te bevelen.
Daarbij is het wel zinvol om na een aantal jaren ook eens van een ander les te krijgen. Iedereen heeft een beetje zijn eigen invalshoek en inzichten.
Als je er voor open staat kun je van iedereen wat leren.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 06:24

Het is net wat BD zegt heel afhankelijk van wat je zelf wilt. Ook het stadium van de africhting waarin je bent met je pony. De ene instructeur is meer geschikt voor onervaren combinaties dan de andere. Zelf ontwikkel je ook en heb je na een paar jaar meer behoefte aan wedstrijdgericht rijden.
Wij rijden wekelijks groepsles mennen, rijden 1 uur prive les onder het zadel en pakken af en toe privé les mennen mee. En rijden af en toe een gastles bij andere instructeurs, daar leren wij weer hele andere kijk. Er leiden vele wegen naar Rome.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 06:48

Iedereen zijn eigen vaardigheden en kunde..
Het is juist verstandig af en toe van instructeur te veranderen zodat je niet en ingeslapen geheel krijt..
Dochter heeft bij grote(ja letterlijk en figuurlijk) 4spanrijder de wereld geleerd betreffende naukeurig sturen.
Bij andere instructeur weer andere puntjes op de i en nu leert ze weer andere dingen..
Namen, wij lessen het liefst bij menners die zelf wedstrijden rijden en weten waar je tegenaan kunt lopen

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 06:55

ik weet niet waar je vandaan komt uit noord brabant, maar in odiliapeel zit een hele goede.
paardenpension verstegen, die geeft ook menles.

zie mijn onderschrift :D

Sjonniej

Re: weg vinden in goede meninstructie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 08:39

Hoe de keuze te maken?
Kijken bij lessen die gegeven worden, vragen naar reacties van menners die les hebben van die instructeur. Daarnaast is het natuurlijk ook nooit wel om eerst een proefles af te spreken, alvorens je te binden aan een instructeur.
Eigenlijk precies hetzelfde als ohz :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 20:49

Een fijne en goede instructeur vinden die ook nog eens bij jou en bij je paard past is heel erg lastig, zeker wat mennen betreft...

Ik zou inderdaad wat rond kijken in de buurt, misschien vragen of je met bekenden een lesje mee mag kijken/rijden zodat je een beetje een idee krijgt hoe iemand les geeft en op het paard reageert.

Rosiewozie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-09 19:55

Bedankt voor de reacties!
Ik ben druk aan het rondneuzen inmiddels maar blijf het moeilijk vinden. Mn pony is natuurlijk nog erg jong en wil hem graag een goede basis geven, zou het zonde vinden om er later achter te komen dat het niet de juiste basis was...

De zoektocht zal dus nog wel even blijven voortduren tot ik goede vergelijkingen kan doen. Gelukkig hebben we alle tijd!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 17:15

Ik heb zelf ook heel lang gezocht, toen kwam ik een menner tegen in mijn dorp en heb hem aangesproken of hij iemand wist. Dus ik zou gewoon wat menners in de omgeving vragen naar hun ervaringen.