[AR] wie ment er tweespan met welsh cobs??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

willemieke

wie ment er tweespan met welsh cobs??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-09 15:42

Ik vroeg me af of er nog meer mensen waren die tweespan mennen met welsh cobs?
zo ja, doen jullie dan ook mee aan wedstrijden?

Ik ben zelf bezig om een tweede cob te vinden die bij mijn huidige cob past om tweespan mee te gaan mennen, maar dit valt nog niet mee. Ik denk dat ik beter alleen op type kan gaan letten ipv ook op kleur. Want zoveel keus is er niet!!

Hebben de cob menners nog tips? Ik zou er graag een paar horen!

YWC

Re: wie ment er tweespan met welsh cobs??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 16:25

Peter van Vooren (http://paarden.vanvoorenbvba.be) komt vaak op de keuringen met een 2-span welsh cobs.
Zelf begin ik volgende maand met de opleiding van mijn hengst, maar dan in enkelspan.
Het is mijn droom om hem ooit ook in 2-span te mennen, maar dat zal nog heel moeilijk worden om eentje te vinden met dezelfde kleur (hij is nl. perlino).
Wat zoek je precies ? Misschien eens een foto posten van je huidige cob. Dat is waarschijnlijk makkelijker om iets te vinden dat er bij past.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 19:15

In de wedstrijdsport zijn wel Welsh Cobs te vinden, ook in tweespan, tandem en zelfs vierspan. Niet allemaal binnen Nederland, maar laatst op het WK trof ik in alle rubrieken toch Welsh Cobs. :)
Binnen Nederland ken ik er ook verschillende actieve menners met Welsh Cobs (of sectie C).

Zelf heb ik een enkelspan voor de wagen.
Al heb ik met andere Cobs ook weleens tweespan gemend.

Willemieke, volgens mij moet er bij de Cob die jij hebt best wat te vinden zijn, ook zeker qua kleur wel.
Alleen moet je niet verwachten dat veel Cobs zomaar op Marktplaats staan.

willemieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-09 12:16

Bedankt voor jullie reacties.

Dyonne; Ik denk ook niet dat de kleur een probleem is, alleen is mijn cob vrij chique gebouwd voor een cob en heeft hij enorm veel behang. Hij lijkt meer op een c alleen dan groter. De meeste d zijn veel grover. Nu hoeft het natuurlijk ook geen kopietje te worden, maar iets gelijkenis is wel mooier.

Ik zal idd wel weer eens proberen om een foto toe te voegen.

vezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 16:02

Mijn ouders mennen met een dubbel span de ene is een welsh cob en de andere een nrps ze zijn alle 2 3 jaar en mss weet ik wel een adresje die welsh cobben verkoopt en die ze direct opleert stuur hiervoor een priveberichtje
De twee beestjes zijn super braaf
en misschien ga ik binnen kort eerst met 2 sheties later met de grotere wedstrijd doen en ik kan je bewijzen dat ze super braaf zijn want ik heb er zelf in de veluwe in het bos al mee gemend dus ja.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 10:18

WPC > AR

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 12:12

Degene waar ik bij op stal sta heeft vroeger altijd met cobs gereden, ook samengestelde wedstrijden.
Hij haalde ze zelf uit Engeland.