[AR] Losse oogkleppen???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lady1969

Losse oogkleppen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-09 14:32

Ik ben inmiddels druk met het tuig bezig.
Spul isnu op maat en past goed! Staat hem stoer!!

Maar.......het hoofdstel past niet! Was ik al bang voor Jap heeft een grote kop, hihi
Ik vroeg me zo af of je niet ergens losse oogkleppen kan kopen en die ik dan aan mijn rijhoofdstel vast kan maken??

Ben al ana het zoeken geweest maar kan niet veel vinden...

Sjonniej

Re: Losse oogkleppen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 14:58

Ik ben bang dat je deze niet gaat vinden of je moet er toevallig 2e hands eentje tegen komen. Een menhoofdstel zit namelijk heel anders in elkaar dan een rijhoofdstel.
Of je moet een handige tuigenmaker in de buurt hebben die het leuk vind om te maken.

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-09 15:19

Ja weet ik. Heel anders idd...

Maar ik dacht niet geschoten altijd mis he....

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 20:55

Dat kan!!!!

Ze zijn welliswaar niet te koop, maar wij hebben ze laten maken bij onze tuigenmaker. Hij had losse oogkleppen van een ander hoofdstel afgehaald, en op ons rijhoofdstel klitteband aan de bakstukken gemaakt, en aan de oogkleppen. Bovenop het kopstuk een riempje, en klaar, afneembare oogkleppen. Het is alleen niet zo stevig, dus wel opzoek gaan naar een 'echt' menhoofdstel! Ik ga even een foto zoeken :P
Hier zie je het een beetje:

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-NZNSBLMG.jpg

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 10:50

Hafjelinger, hoezo hebben jullie voor deze oplossing gekozen?

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-09 10:57

Hey Hafje ziet er goed uit idd!
Mooi karretje hebbie!! :P

Denk als je het met drukkers doet dat het nog wat steviger is, of misschien klitteband en aan de uiteinde drukkertjes, mits ze niet gaan kellen natuurlijk.

hhmmm heb weer ideetjes genoeg, THANX voor de tip!!

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 14:08

Dankje Lady! :)

@Sjonniej, voordat we de wedstrijden in gingen, reden wij zonder oogkleppen. Toen wij de tip kregen dat paarden met oogkleppen beter opletten en geconcentreerder zijn, wilde we dit uitproberen, omdat we niet wisten wat Kelsey zou doen. Maarja, daarvoor gaan we niet een heel nieuw hoofdstel kopen, en hebben we hiervoor gekozen om het te proberen. Het was een tijdelijke oplossing.

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 16:41

hafjelinger schreef:
Dat kan!!!!

Ze zijn welliswaar niet te koop, maar wij hebben ze laten maken bij onze tuigenmaker. Hij had losse oogkleppen van een ander hoofdstel afgehaald, en op ons rijhoofdstel klitteband aan de bakstukken gemaakt, en aan de oogkleppen. Bovenop het kopstuk een riempje, en klaar, afneembare oogkleppen. Het is alleen niet zo stevig, dus wel opzoek gaan naar een 'echt' menhoofdstel!

** zie het al helemaal voor me; even pauze houden, ponietje schuurt, oogklepje is er af en weg is ponietje... :Y) :D

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 19:49

Haha, ja dat is niet fijn.
Maar zo los zitten ze niet, ze zitten boven vast met windriempjes en aan de bakstukken met een riempje aan de gespa van het bakstuk en klitteband.