[AR] beginnen met mennen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pareltje2

beginnen met mennen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-09 10:51

Hallo allemaal,
Ik ga in januari menlessen volgen en ben benieuwd of jullie tips voor me hebben. Behalve dik aankleden en handschoenen ;) Ik ga de lessen volgen bij stalhouderij Hanemaaijer. Zijn er meer mensen die les gaan volgen bij deze stal of hebben gevolgd?

liedje89

Re: beginnen met mennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 12:54

Meteen met goede menhandchoenen beginnen. Heb je ook wat echte theorie lessen anders eens wat boeken lezen misschien.

En zoals onze instructeur zij toen wij met gespanen gezichten stonden te wachten voor ons koetsiersbewijs examen: Denk eraan jongens; mennen is leuk!!

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-09 14:48

@liedje 89, haha, ja, ik denk dat mijn gezicht ook wel gespannen zal staan die dag! Dank je voor de tip voor de handschoenen. En ja, we krijgen eerst theorielessen en dan gaan we ook mennen "op het droge", dus aan een soort apparaat. En na (ik dacht) 5 theorielessen gaan we inspannen en daarna praktijklessen. Ik heb het theorieboek hier liggen, dus daar ga ik idd eerst rustig in bladeren.

liedje89

Re: beginnen met mennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 15:50

ok, mennen op het droge is meesal op een men tostel indd. Is opzich ook wel fijn dan ken je de grepen een beetje voordat je er een paard aan hangt. Wij hebben eerst ook nog wat mat de lange lijnen gedaan, was opzich ook wel fijn, maar wij hadden ook geen ba om in te mennen.

Het theorie boek van het koetsierbewijs vind ik een beetje vreemd soms. Staan heel veel nutteloze ettiquette dingen in die je lleen nodig hebt als je echt shows wil gaan rijden ofzo.