[AR] Complete marathonwagen laten overspuiten; te doen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JoyCiej007

Complete marathonwagen laten overspuiten; te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-09 20:21

Ja, dat vroeg ik mij eigenlijk af;
Als je nou tegen een mooie, leuke marathonwagen aanloopt voor een redelijke prijs,
maar hij is eigenlijk niet in de gewenste kleur, is het dan financieel gezien te doen
om de complete wagen + evt. lamoen te laten overspuiten/poedercoaten in een andere kleur?

Ik heb echt géen idee hoeveel zo'n grapje zou moeten kosten, een paar honderd euro denk ik zo?

liberty

Re: Complete marathonwagen laten overspuiten; te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 20:29

mijn zwager heeft dat ook gedaan, een tweedehands marathon wagentje gekocht, helemaal zelf uit elkaar gehaald e.d. en toen in de buurt laten overspuiten. Hij heeft hem toen ook helemaal zelf geschuurd.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-09 20:34

liberty schreef:
mijn zwager heeft dat ook gedaan, een tweedehands marathon wagentje gekocht, helemaal zelf uit elkaar gehaald e.d. en toen in de buurt laten overspuiten. Hij heeft hem toen ook helemaal zelf geschuurd.

Oké, het wordt dus wel degelijk gedaan. Brutale vraag, maar heb je enig idee hoeveel dat hem ongeveer gekost heeft?

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 20:37

nee dat weet ik niet. Moet je gewoon even navragen bij een spuiter in de buurt van auto's oid

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 20:48

Je zou eens bij een spuiterij (of schadeherstelbedrijf) kunnen gaan vragen?

Denk dat je aardig wat geld kwijt bent. Een wagen moet helemaal uit elkaar, elk onderdeel apart schoonmaken/schuren/blank maken, en dan in een grondlaag, vervolgens spuiten of poedercoaten...

Tinks

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 20:49

Dat wordt vast een heel duur grapje...

Als ik na ga wat het bij een auto kost.

Wel de moeite waard om het eerst te checken en dan te bepalen wat je echt wilt.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 04:51

Het poedercoaten is het probleem niet, wel dat je hem helemaal uit elkaar moet halen. Alle bouten moeten eruit en niet altijd kan je schadevrij je vloerplaten ed eraf halen. Binnenkort gaan mijn wielen en lamoen/spoorstokken te poedercoaten via HCA. Ik weet de prijs nog niet maar ik meen dat ik de vorige keer (in 2000) 25 gulden per wiel kwijt was.