[AR] Hoe lang over 6 1/2 km???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

laulau85

Hoe lang over 6 1/2 km???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-09 17:54

Jullie zullen wel denken wat is dat voor vreemde titel.

Hierbij even de uitleg:
In juni 2010 ga ik trouwen met mijn lieve vriend en dan zou het natuurlijk helemaal geweldig zijn om met de koets te gaan.
We kunnen van een kennis van mijn vader waarschijnlijk een hele mooie koets lenen met daarvoor 2 of 4 paarden.
Dit zijn echte sportpaarden die ook wedstrijden lopen met mennen etc.

Maar onze feestlokatie en het gemeentehuis liggen best wel een eindje uit elkaar. 6 1/2 kilometer om precies te zijn.
We zijn bang dat dit te lang duurt om te rijden waardoor we weer minder tijd hebben voor foto's enzo.
Ik vraag me dus af hoe lang je over 6 1/2 kilometer doet met dus best vlotte paarden maar in een gewoon normaal tempo dus stappen en draven enzo.

Omdat ik zelf helemaal geen idee heb dacht ik waar anders vragen dan hier.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

mirror666

Re: Hoe lang over 6 1/2 km???

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 18:02

knoop een km-teller op de wagen bij deze dieren :)
dan kun je de gemiddelde snelheden vinden van dat specifieke span, ik denk dat je daar meer aan hebt dan ''mijn paard doet daar zolang over'' :)

als ik met mijn kleine pony naar huis rijd (5,5 km) onder het zadel ben ik zo'n 20 minuten onderweg, stappend en dravend in rustig tempo (hij is maar 1,35 :) )

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 18:03

In draf kan je dat zonder veel problemen in minder dan een half uur rijden. Beetje wedstrijdspan kan makkelijk 15 km/u draven en dat een half uur volhouden.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-09 18:09

Naaltje Ja het probleem is dat dit span een heel eind weg staat.
Het is een zakenrelatie van mijn vader met een grote passie voor koetsen etc.
Ze staan hier denk ik twee uur vandaan en ik ken die man zelf amper.

Ibbel oooh dus dat is best vlot te doen! Wij waren bang dat we bijna een uur van onze dag kwijt zouden zijn....

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 18:22

Als het een wedstrijdspan is kan dit wel binnen een half uur. Ik rij met mijn enkelspan pony al 13 km per uur.

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 21:06

Grote paarden stappen gerust 6,5 per uur, dus je bent maximaal een uur weg. Zoals Ibbel en Liberty al schreven is dit op een half uur echt goed te doen voor een getraind wedstrijdspan.

haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 08:04

6.5 km is totaal geen punt. ik rijd met enige regelmaat trouwerijen voor een stalhouder, daar hebben we vaak te maken met veel grotere afstandern 6.5 km is peanuts zelfs als je weer van nhet stadhuis/kerk terug gaat naar huis of de lpokatie van je receptie.
dat het span op 2uur riezen staat hoeft toch ook geen punt te zijn? je zegt dat de eigenaar wedstrijdenn rijdt, dan heeft hij neem ik aan ook vervoer b.v. vrachtwagen? zodat hij kan inspannen bij jou in de buurt bedenk wel dat hij een ruime parkeerplaats nodig heeft bijvoorbeeld bij en sport hal, voetbalveld ofzo. suc6

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 08:19

die van mij stapt 6 km per uur. draaft 12 km per uur aan de hand, maar kan ook veel sneller draven :)

ik denk dat je het binnen een half uur makkelijk redt. en anders zet je ze om de hoek neer en doe je t eerste stuk met de auto?