Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Echwel schreef:Jij liep er naast terwijl je je paard aan het sturen was..
Nou zie je waarom er altijd iemand op de wagen moet zitten, dan had je ook gelijk de zweep kunnen pakken
denice schreef:Precies, ernaast lopen is veel gevaarlijker!
Heb je je koetsiersbewijs? Een ervaren menner in de buurt?
Ik zou zeker doorzetten, je laat je toch niet van de wijs brengen door een foutje? Zo zul je anders nooit een lekker ritje me de wagen kunnen maken!
Echwel schreef:Dat het een par keer goed is gegaan wil niet zeggen dat het goed is..
Het is gevaarlijk want zoals je ziet als je er naast loopt heb je niets meer te vertellen, op de wagen worden de leidsels je niet uit handen getrokken..
denice schreef:Okey, dan is het goed. Probeer je neit uit het veld te laten slaan door zoiets, ookal staat je paard al jaren voor de wagen, dingen kunnen gebeuren, gelukkig was jij nu in een bak!
Volgende keer op de wagen gaan zitten, doe desnoods een cap en bodyprotector aan als jebang bent dat hij met de wagen aan de kletter gaat. Zo kan je je ponny tenminste meteen op de rem terkken.
Langzaamaan zal ik hem dan ook maar laten wennen aan enge geluiden van achteraf. Heeft hij oogkleppen op? Daar kan ook extra angst door ontstaan, door het niet zien wat er gebeurd.
Ik zou even testen waar hij prettiger mee loopt, met of zonder kleppen..
Chefke schreef:Ik denk wel dat je berhoorlijk sterker bent op de grond dan op de wagen. Ik zou ook doorgaan met beleren.
Maar doe vooral voorzichtig.
josie schreef:Je zegt dat je begeleid wordt door een ervaren menner, helaas trek ik dit wel in twijfel, want ervaren menners doen het niet op deze wijze, die zitten op de bok met een zweep in hun hand en hadden de zweep in de koker gezet en niet los op de wagen.
Het fijn voor jullie alle 3 dat het zo is afgelopen, laat het een goede les geweest zijn.
Doe idd een stapje terug door b.v. eerst weer even te slepen, zorg er voor de je fjord heel goed stuurrichtig is en alle hulpen (waaronder je stem en zweep) goed kend, voordat hij voor de wagen gaat.
Succes.
polly2 schreef:Mooi dat hij het toch weer goed oppikt.
Jij hebt een wijze les gehad, denk ik.
Weer een ervaring rijker.
Ik heb heel veel paarden beleerd, maar zou er nooit voor kiezen er naast te lopen als er een kar achter zit.
Ik gebruik trouwens bij voorkeur een tweewieler bij de eerste keren voor de kar.
Succes er verder mee!
echter...