[AR] bevestigen strengen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lacuna

bevestigen strengen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 15:59

:o

Ik heb strengen met een strengstrop. Ik heb altijd de streng zo rond de zweng dat de lus over de zweng loopt en de streng aan de onderkant van de zweng naar voren loopt, waarbij het uiterste flappertje van de streng naar beneden wijst.
Nu vertelde iemand mij laatst dat ik dat verkeerd doe, dat de streng langs de bovenkant van de zweng naar voren moet lopen, en het flappertje dus naar boven wijst.

(voor de duidelijkheid: __O of --o waarbij het streepje dus de streng aangeeft, en de "O" de lus rond de zweng)

Hoop dat jullie het begrijpen, en dat iemand weet wat nou de juiste manier is... :o

Groetjes, Lacuna

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 16:01

Tweede optie..

Napie

Re: bevestigen strengen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 16:08

Het flapje moet inderdaad aan de bovenkant zitten. Het beschermt over het algemeen je strop tegen wrijving met de wagen omdat over het algemeen je wagen boven je zweng zit. Echter, ik rij altijd met de flapjes omlaag omdat ze anders knel komen te zitten tussen de zweng en wagen. Echt veel maakt het niet uit maar officieel met het flapje omhoog dus

Biancacoo

Re: bevestigen strengen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 08:20

Officieel moet het uiteinde omhoog, omdat dat ook bij mijn wagentje niet goed past heb ik snelsluitingen aan de zweng en nu is het dus met een klik allemaal makkelijk vast en los te maken, nadeel, het maakt iets meer geluid,maar is wel snel en veilig.