Zilco Tedex tuig

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Zilco Tedex tuig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-09 17:23

Wie heeft ervaring met het zilco tedex tuig. Pasvorm, materiaal, schoonmaken, comfort.

Mijn Zilco SL shetland moet retour omdat het te klein is. Alternatief is een Zilco classic maar die kost 2 keer zoveel of het Tedex tuig. Nu moet ik zeggen dat het me niet echt mooi lijkt. Functionaliteit gaat voor maar ik wordt altijd een beetje kriebelig van Nylon tuig.

xElienx

Berichten: 7849
Geregistreerd: 22-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 17:42

en de fabricant maar volhouden dat ze niet klein vallen :roll: een grote shet zou het volgens hem makkelijk moeten passen...... mijn pony's met mini-maat passen het perfect.

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Zilco Tedex tuig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-09 18:00

Grote shet en welsh die niet breed zijn wel dus. Jouw pony's zijn een stuk smaller als mijn pony's.

GaitMonster

Berichten: 3180
Geregistreerd: 23-06-07

Re: Zilco Tedex tuig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 19:48

Wij rijden ook met een Zilco tuig. Ik weet niet precies wat voor "soort" onder de Zilco's.

Maar het is super makkelijk. Makkelijk schoon te maken. We doen het meestal met de hoge drukreiniger.
Het is een lekker licht. Voor jezelf makkelijk maar ook voor de pony's is het lekker licht.
Pasvorm, ze hebben het aangepast op de pony. Bijv. een pony hoofdstel en een cob schoftje (ik weet niet precies hoe en wat, maar dat is allemaal aangepast op de pony.)

Maisie

Berichten: 2936
Geregistreerd: 27-09-05
Woonplaats: zeeland

Re: Zilco Tedex tuig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 20:29

balen zeg !! Ik zou zelf niet voor de tedex gaan. Heb zelf ideal webtech ook nylon. Het is wel makkelijk maar niet echt mooi.

En schoionmaken is toch nog meer werk dan met een echt kunststof tuig.

Maisie

Berichten: 2936
Geregistreerd: 27-09-05
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 20:30

xElienx schreef:
en de fabricant maar volhouden dat ze niet klein vallen :roll: een grote shet zou het volgens hem makkelijk moeten passen...... mijn pony's met mini-maat passen het perfect.



Gisteren hadden ze een sl hangen in gilze bij de marathon. Past makkelijk zei de verkoper. Nou het had echt halverwege zijn nek blijven steken !!

Ze vallen idd vrij klein uit geloof ik.

xElienx

Berichten: 7849
Geregistreerd: 22-11-05

Re: Zilco Tedex tuig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 23:24


diesel_

Berichten: 1726
Geregistreerd: 25-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 19:44

elienx: jij hebt dus een SL tuig?

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Zilco Tedex tuig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-09 20:19

Dat is inderdaad een SL shetlander

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: Zilco Tedex tuig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 23:08

Ik heb voor mijn fjord een Tedex tuig. Ik vind het een heel fijn tuig. Wat ik zo fijn vind is het ademde borsttuig. Als Pablo flink heeft gelopen/gezweet staan de schuimbelletjes aan de buitenkant op het tuig. Pablo heeft maatje X-full, maar kan het hele tuig in 1 keer mee sjouwen, echt fijn. En natuurlijk zijn er mooiere varianten, maar die zijn inderdaad veel duurder. Ik heb mijn tuig overigens volgens mij 2.5 jaar.