Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
maar meer degenen die het voor gein willen doen, en niet eens de moeite nemen om de basisoefeningen voor de knie te krijgen. Die hier een bericht plaatsen van: "Ja ik wil mijn pony steigeren leren, maar hoe moet dat nou". En dat ze keer op ker verteld zijn "Goh doe dat nou niet, straks krijg je er ongelukken van", maar toch gaan proberen. En met touwen, of tillen [whatever] gaan proberen. Ik wacht eigenlijk op de berichtjes hier: MIJN PONY STEIGERT HOE LEER IK HET HEM WEER AF 
stef schreef:wat is het nut van steigeren aan de longe??? Geloof niet dat ik je volg
en ik hem genoeg lijn kan geven... Voor 1.38 is hij toch behoorlijk groot op zijn achterpootjes.dapperdier"]
[quote="stef schreef:wat is het nut van steigeren aan de longe??? Geloof niet dat ik je volg
en ik hem genoeg lijn kan geven... Voor 1.38 is hij toch behoorlijk groot op zijn achterpootjes.
)
). Zo ben ik eens op een rijdende auto geklapt, dus ik leer het Ies zeker NIET op commando aan. Ben juist zo blij dat ze het de laatste tijd nauwelijks meer doet! 
: Heb zo'n opgefokte ongeduld, waar overigens de basis WEL inzit
, maar eruit krijgen.....nee, just kidding! Hij heeft alleen niet altijd het geduld, maar dan kan ik hem niet gaan dwingen: hij is pas 4 en een echte puber! Dit jaar verlang ik wel wat meer van hem, ik weet nu dat hij weet wat stilstaan is: duzz...hij MOET wel stilstaan! Maar uitbuiten zal ik het niet doen!
Maar vele malen minder dan vroeger. Nu is de procedure: je mag steigeren op commando, doe je dit uit jezelf: dan zal je het ettelijke keren op commando doen, direkt erna, totdat je er helemaal flauw van bent!
En indien hij dat doet: steigeren tot hij het zat is (is vrij snel.)
Op commando moet hij overigens wel met voldoende hoogte steigeren, anders gaat hij straks alle oefeningen afraffelen! }>

heel schattigg! ik heb een keer gehoord dat er iemand op onze manege was die dat had gedaan terwijl ze erop zat! toen kwam de eigenaar van de manege die werd toen zo kwaad dat ze weg werd gestuurd! dus ik denk dat het wel erug verkeerd kan gaan als je het verkeerd aanleerd!
maar daarna eigenlijk nooit misbruikt. Hier weet ik ook niet zeker of het misbruiken is, ik kan niet verzekeren dat hij het niet niet gedaan als ik het hem niet had geleerd. Verder heeft ie nooit iets gedaan wat misbriuk kan lijken...spijt heb ik overigens niet, vind het harstikke grappig dat ie het kan, al staat ie nog lang niet overeind. Wat is btw jullie commando?