[AR] Kan dat nog??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lady1969

Kan dat nog??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-09 08:59

Zat me zo eens af te vragen
Het lijkt mij heel leuk om ook eens met het hele gezin van ons paard te genieten
Lekker de bossen in, de veluwe op.

Daarom deze vraag.
Mijn paard is 18, superverkeersmak, lekker cool karakter.
Hij is nu weer goed in conditie en een rit van 3 uur over de hei draait hij zijn hoefje niet voor om.
Qua gestel denk ik ook wel dat hij het makkelijk aankan.

Ik heb alleen geen idee of je een 18 jarige nog voor de kar kunt laten beleren, denk zelf van wel, maar goed ben dus een echte leek in het aangespannen verhaal.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 09:19

Ja hoor dat kan makkelijk.

Vorig jaar de pony van een stalgenoot beleerd die toen een jaar of 18 was. Ik heb niet het idee dat het langer geduurt heeft of moeilijker was dan bij een ander paard.
Paardje loopt nu super braaf voor de wagen.

Als ik jou was zou ik op zoek gaan naar een stal waar ze het voor je kunnen doen. Daar heb je later veel profijt van.

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-09 09:38

Ik zag dat ze dat in kootwijkerbroek doen, Onder de kastanjes, maar daarmoet ik dan wel eerst ff voor sparen, poeh.....

Weet iemand toevallig rondom Arnhem nog een plekkie waar je dat kan laten doen toevallig??
Vriendin heeft 2 haffies voor de kar die kan mij ook goed ermee helpen, da's wel een voordeel.
Heeft haar eigen Haf ook beleerd namelijk, ga haar nu helpen met de andere, mooie ervaring gelijk!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 09:40

Ik heb mijn Arabier van 15 dit jaar laten beleren. Ik heb bewust gewacht tot-ie wat ouder was, het was nogal een ongeduldig typje in z'n jeugd. Nu nog, maar nu staat-ie tenminste nog net lang genoeg stil om 'm in te spannen. :D

Overigens moet je je er niet op verkijken dat een paard hele andere spieren gebruikt voor de wagen. Mijn Arabier met enduranceconditie kan een uurtje voor de wagen wel hebben, maar ik ga er zeker geen 3 uur mee op pad. Hij vindt het echt nog moeilijk. Niet qua cardiovasculaire conditie, wel qua spieren.

Anoniem

Re: Kan dat nog??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 10:05

Ik zou denken dat het bij een ouder paard wat minder makkelijk gaat dan bij een jonger paard, die zijn nu eenmaal flexibeler in het aanleren van nieuwe dingen.
Maar dan nog is het voor elk paard anders.

haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 11:16

de gebroeders de ruiter in uddel betuigen paarden en pony's voor hun hobby. dit doen zij voor een acceptable prijs ik heb € 350, voor het betuigen betaald en € 35,- per week voor stalgeld na een paar weken perfect mee door het verkeer super fijn paard aan overgehouden. meer info? alleen via PB

Lady1969

Re: Kan dat nog??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 21:54

Heb Jap vandaag eens een tuig omgehangen, hij deed het super
Is al lange lijnen gewent en dit ging eigenlijk ook prima
We hebben een poos door de bak gestapt heel klein drafje gedaan, maar dat was echt slingerwerk.

Maar goed test tuig in dus geslaagd!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 12:46

Wij hebben in mei een pony van 15 jaar laten beleren, duurde wel iets langer dan gemiddeld (5 ipv 3 weken), maar hij doet het super. Zijn inderdaad wel heel andere spieren die ze gebruiken! Dus conditie moet echt weer opgebouwd worden. Maar dat maakt natuurlijk niet uit. Hij moet ook eerst ervaring krijgen/uren maken voor je echt op vakantie zult gaan.

Ik weet niet iemand in de buurt voor je (die van ons is in Friesland beleerd, lijkt me wat ver haha). We betaalden 90 euro per week (beleren en stalling)
Succes ermee.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 15:44

Mijn fjord was 6 toen hij beleerd werd voor de wagen en heeft daar 5 weken gestaan. Ik vind dat een hele normale tijd. Paard is dan wat vaker op pad geweest.