[AR] Wedstrijdkleding

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

suusje26

Wedstrijdkleding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 10:46

Hallo,

Binnenkort heb ik mijn eerste wedstrijd, dresuur en als het weer goed is ook vaardigheid.
Maar nu had ik een vraagje over de kleding, voor mijzelf heb ik gewoon een ruiter teneu, dat is toch genoeg? Een schort heb ik ook.
Maar nu gaat het eigenlijk om mijn groom, mag zij in een gewone witte broek starten met een zwart vestje o.i.d? Omdat het onze 1e wedstrijd is willen we namelijk niet meteen dure wedstrijdkleding kopen, omdat we niet weten of we het vaker willen doen.

En wat betreft de vaardigheid mag je toch gewoon in spijkerbroek en t-shirt starten?

En voor je paard, je hebt tegenwoordig van die onderleggers, ik heb ze in zwart en biesje in de kleur van mijn wagen, mogen die er met dressuur wel onder of mag dat niet?

En ten slotte hebben jullie verde rnog tips voor mij waar ik op moet letten tijdens de wedstrijd...?

Alvast bedankt,
Gr, susanne

Dennis

Re: Wedstrijdkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 11:44

Ik heb wel altijd gewoon onderleggers in de dresuur onder mijn tuig, moet wel zeggen dat ik nooit nagekeken heb of het mag.

Een witte broek met zwart jasje voldoet prima voor een groom. Jij met een ruitertenu (+ voorschort) ben ook aardig zwart-wit, dus dat macht mooi.

Vaardigheid hoor je volgens mij ook gewoon in tenu te starten.

En verder, gewoon lekker rijden en je zelf niet te druk maken :).

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 11:53

Even de reglementen lezen:

Artikel 406 – Deelnemers
1. WIJZE VAN MENNEN
De deelnemer is vrij in de keuze van zijn manier en stijl van rijden.
2. KLEDING
Correcte kleding is verplicht voor deelnemers en grooms die zich binnen de - al dan niet
afgesloten – ruimte van het wedstrijdterrein/de wedstrijdaccommodatie bevinden, terwijl
deze regel ook van toepassing is op de voorlezer van de deelnemer. Tenzij het
verenigingstenue wordt gedragen dienen deelnemers in de ring te verschijnen, gekleed in:
- heren: kostuum of combinatie - bijpassende (bol)hoed of veiligheidshelm-voorschoot.
- dames: kostuum, combinatie of rok - hoed of veiligheidshelm-voorschoot.
- een paar handschoenen
De kleding van de grooms:
- heren: kostuum of combinatie - bijpassende (bol)hoed of veiligheidshelm
- dames: kostuum, combinatie of rok, hoed of veiligheidshelm
- een paar handschoenen
- ook het verenigings- dan wel het ruitertenue is toegestaan
1. In het geval van slecht weer kan het dragen van een regenjas tijdens de proef door de
Federatievertegenwoordiger worden toegestaan.
2. In het geval van uitzonderlijk warm weer kan door de Federatievertegenwoordiger
worden toegestaan dat wordt geen jas wordt gedragen (zomertenue).
3. Een deelnemer, die geen correcte kleding draagt of wiens voorlezer/groom niet correct
gekleed is, kan - ter beoordeling van de (voorzitter van de) jury - toestemming tot het
starten worden geweigerd.

Voor de vaardigheid dezelfde kleding als dressuur, spijkerbroek/t-shirt zijn ze niet van gecharmeerd. Is het een officiele wedstrijd???

Onderleggers mag, zou het alleen niet te opzichtig maken, bijv. geen grote roze onderlegger oid. Dat 'staat' gewoon niet.

haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 15:18

te duren kleding?, ik kan mij niet voorstellen dat iemand in zijn standaard garderobe kleding heeft hangen dat je b.v. zou kunnen dragen bij een officiele bijeenkomst zoals begrafenis (ga je ook gepast gekleed) of bruiloft receptie met andere woorden een gepaste broek/rok in gepaste kleur een witte of lichte blouse en er is alijd wel iemand die een stropdas over heeft, of voor de dames een bij passende sjaal. vraag eens bij de buren of familie er is toch wel iemand die iets heeft wat op een pak of combinatie lijkt, denk makkelijk je hoeft er niet voor naar de winkel. rest nog een passen hoofddeksel geen baseball pet!!!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 17:45

Ik weet niet of het zo slim is om een witte broek aan te doen als groom... Ik denk dat je er wel op kunt rekenen dat die zwart-wit is voordat je de eerste keer gegroet hebt.
Zoals Haarlem zegt, probeer even een mooie combinatie op te snorren. Het hoeft niet ingewikkeld te zijn. Maar in jouw geval; zwarte pantalon met een blouse en jasje erover. Je zou evt. nog dat vestje erover kunnen doen. Maar ik zou wel even een nette broek opzoeken voor je groom. Rijd desnoods even naar de H&M/C&A/V&D en haal in de sale voor een paar euro een mooie pantalon, die je ook nog eens een andere keer kan aandoen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 17:50

Gek dat bij ohz iedereen wel altijd alles aanschaft en voor mennen niet.
Ga eens bij de kringloop kijken nette jasjes en blouses voor weinig geld, ook wel hoeden dus echt niet duur

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 21:22

veel grooms hebben toch gewoon een witte rijbroek met rijjasje aan?

even vraagje verder nog...
mijn groom heeft altijd een pak aan met een platte pet, nu zie ik staan hoed of helm voor de groom, mag zo'n pet dan eigenlijk niet?

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 17:36

Zo een pet kan ook (een normale pet/baseball cap dan weer niet), zolang het maar bij de aanspanning past.

LloiDLoVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 09:19

Oh oh oh Susanne ;)
Dat je dat niet weet :P Welke wedstrijd ga je starten dan?
Ik heb nog wel vanalles (van rijder tot groom) voor je liggen, dus geef maar op stal een gil als je het nodig hebt!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 09:31

En denk om handschoenen voor koetsier en groom. Geen handschoenen kost je strafpunten in de vaardigheid en in de dressuur.