[AR] Waar kan ik een los enkelspan lamoen kopen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

linlovesyou

Waar kan ik een los enkelspan lamoen kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 08:28

Hallo allemaal,

Ik hoop dat iemand hier mij kan helpen.
Ik weet even niet waar ik moet gaan beginnen met zoeken, dus misschien zijn er hier nog tips.

Ik ben op zoek naar een nieuwe enkelspan lamoen.
Ik heb een marathon kar van van Dorpel marathonwagens.
Uiteraard heb ik het eerst daar gevraagd, maar zij verkopen geen lamoenen los.

Ik hoor graag als er iemand tips heeft!

Groetjes Lindsay

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 08:47

Wat een slechte service, je moet toch een passend lamoen bij je wagen kunnen kopen..
Ik zou er daar echt iets van zeggen...

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 10:00

Hmm, ik ga mee met echwel inderdaad.... vrijwel iedere wagenbouwer verkoopt/levert losse lamoenen, helemaal als je daar een nieuwe wagen koopt, dan hoor je gewoon een goed passend lamoen bij je wagen te krijgen, en als ze die niet nieuw hebben passen ze het lamoen vaak aan.

Zoals echwel dus al zei, zou ik eerst nog eens bij van Dorpel aankloppen, dat het wel raar is dat je daar geen passend lamoen kan vinden. En of ze anders misschien het lamoen dat er nu bij zit kunnen aanpassen voor je?

Anders kan je altijd nog naar HCA in Klarenbeek (of 1 van de vele andere wagenbouwers) zij verkopen losse lamoenen, maken ze zelf en/of passen ze aan. Dat is ook wel de service die je kan en moet verwachten van een goede wagenbouwer.

Edit: typo

linlovesyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 11:18

Sorry misschien was ik wat onduidelijk, er zat wel een passend lamoen bij toen ik de kar kocht.
Maar nu men ik met mijn andere pony, die is wat korter en ik wil hem wat dichter naar me toe hebben, dit lamoen zit al op zijn kortst.
Bovendien heb ik een keer een brug geramd (ik wilde erover, Troy erlangs en we gingen BOOM ertegenaan...)
Daardoor was het lamoen heel krom, dit is weer recht gebogen, maar helemaal zoals die was is die nooit meer geworden.

Vandaar dat ik dacht, ik koop gewoon een nieuwe, dan kan die en korter en is die gelijk weer helemaal stevig.
Maar mijn wagenbouwer verkoopt ze dus niet los.

JoyCiej007

Re: Waar kan ik een los enkelspan lamoen kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 11:20

Dan nog vind ik het vreemd als hij ze niet los verkoopt. Maar zoals gezegd; kun je hem niet vragen om het lamoen dus gewoon aan te passen en wat in te korten? Of wil je echt 2 verschillende lamoenen hebben, 1 voor de ene pony en 1 voor de andere?

linlovesyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 11:31

ja ik vind het ook vreemd, zo moeilijk is dat toch niet om eraan te komen.

Ja als ik niks anders vind ga ik inderdaad maar vragen of ze hem wat in kunnen korten.

Bedankt voor de reactie!

haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 11:55

v raag het even na bij Veiligmennen Gonny van de broek aan de noorddammerweg in uithoorn is ook nog eens dichterbij. met de juiste maten zou zij er een kunnen bestellen via Clever waar zij dealer van is. let wel op dat alles valt of staat bij het aanleveren van de juiste gegevens/maten!! ook via Clever is er veel maatwerk mogelijk!!!

Fjordje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 14:35

Wat van merkt is je wagen?
Want ik weet dat van Dorpel van merk wagens veranderd is.

haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:05

depjuh schreef:
Wat van merkt is je wagen?
Want ik weet dat van Dorpel van merk wagens veranderd is.

van den Dorpel heeft meerdere merken, dat houdt niet in dat hij van merk is verandert. hij heeft er een merk bij! wel de juiste info verstrekken graag :D

En er komt wel het e.a. kijken voor het bestellen van een nieuw lamoen omdat de maatvoering heel precies komt. goede comunicatie over de maten is essensieel!!! wie draait er op voor de kosten als het niet past? ook leveranciers zitten hier niet op te wachten, liever in 1 keer goed en passend, iedereen blij maar het gaat best wel eens mis en de opdrachtgever houdt het beentje stijf want ik fouten maken??? echt niet ik niet hoor, meneer de leverancier u maakt fouten u lost het maar mooi voor mij op en ik betaal daar niks extra's voor want ik heb mijn hele leven nog nooit fouten gemaakt _O-

Patricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 18:04

Wij zouden hier met het 'oude' lamoen naar de plaatselijke smid gaan, de zaak uitleggen en hem een nieuwe laten maken.
Dat heeft hier als een trein gewerkt toen het oude lamoen krom was.
Klopte precies qua maatvoering.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 20:02

Heel vreemd...een kennis van ons heeft wel degelijk een los lamoen bij Van Dorpel gekocht.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 13:47

Vreemd, ik heb ook 2 wagens bij Van den Dorpel en vindt zijn service erg goed. Weet niet of je in de buurt woont, anders zou ik gewoon even bij hem langs gaan hoor. Moet toch wel een oplossing voor te vinden zijn.

linlovesyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-09 13:52

Ik heb hem net nog even gebeld.
Het blijkt dus dat er een beetje een miscommunicatie is, hij kan wel een los lamoen leveren, maar eigenlijk niet wat ik wil.
(wil eigenlijk ander materiaal en de boom moet een stuk korter)

Het beste inderdaad is om langs te rijden met pony en kar... Maar Vlagtwedde is bijna 3 uur rijden voor mij, dus dat wordt hem ook niet helemaal.

Ik zit nog even te twijfelen wat ik zal doen, maar bedankt voor de reacties!!