[AR] welke bit?en welke leeftijd?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kim18a

welke bit?en welke leeftijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-09 10:33

haai bokkers,
welk menbitje zal ik kopen voor mijn shetlander? :D
ik ga hem nog niet beleren , maar om te oefenen met het bit lijkt me wel verstandig.
ik heb nog een vraag:
hoe oud met een pony zijn om hem voor de kar te beleren?
heel veel mensen zeggen 3 jaar, maar sommige ook 2 jaar of 2,5 jaar maar dan heel licht werk!
wat is het verstandigste?
mijn shetlander komt voor een licht dresseer karretje en trekt mij zelf. voor de rest komt er nog niet iets
bijzonders van.
later misschien wel! :D
gr kim

kim18a

Re: welke bit?en welke leeftijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-09 11:08

niemand die mij kan helpen?

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 11:10

Ik gebruikt voor mijn shetlanders dunne liverpoolstangen die licht gebogen zijn. De standaard liverpoolstangen (zoals die van HH) vind ik veel te dik voor shetland mondjes. Door de vele vergesp mogelijkheden vind ik dit ook een fijn bit. Ik zou pas gaan beleren met 3 jaar, omdat je ook gebruikt maakt van (dubbel)longeren en dat vind ik met 2,5 jaar wat vroeg. Je zou hem met 2,5 jaar wel eens een tuig kunnen opleggen maar verder zou ik hem nog even laten staan qua echt werken.

Sjonniej

Re: welke bit?en welke leeftijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 14:48

In plaats van heel ongeduldig na een half uurtje te vragen waarom je geen antwoord krijgt. Kan je beter even de wiki doorlezen. U klikt rechtsbovenin op 'Wiki' en vindt alle informatie over hoe en wat beleren etc etc.

heb je daarna nog specifieke vragen ben je uiteraard vrij om een topic te starten.