Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
janouk schreef:Janouk heeft sinds 4 dagen een irritatie van de staartriem aan de zijkant van haar staart. Het is niet open, maar voelt rauw en wat smettend aan. Wij hebben het gewassen met betadine scrub en ingesmeerd met honingzalf. OP zich is het rustig, maar blijkbaar heeft het tuig met deze warmte geschuurd/geirriteerd. Wel apart, want we rijden al een 2 jaar intensief met dit tuig. En ze heeft nog nooit een irritatie van dit tuig gehad.
Het is een Ideal leer tuig. Zijn er beschermhoesjes in de handel? Iemand ervaring mee?
Ik zat al te denken om een sok eromheen te doen, zodat de sok het zweet kan opnemen, maar ik ben bang dat het gaat schuren. Ik zoek eigenlijk iets zachters en niet te dik, maar vochtopnemend en niet schurend.
Iemand een idee?
Sjonniej schreef:Tijdje zonder rijden lijkt me inderdaad ook beter.Nieuwe culeron lijkt me inderdaad de beste oplossing, wanneer de staart weer helemaal genezen is.
Idealtuigen zijn niet van zulke goede kwaliteit dat je het járen intensief kan gebruiken. Dus ik kan me heel goed voorstellen dat hier gewoon het probleem zit.