Megatop bestaat uit houtsnippers.
Ik rij op luchtbanden met een marathonwagen.
Sproeien doe ik wel, maar er valt eigenlijk niet tegenop te sproeien als het droog is (ben erg blij met het beetje regen dat net is gevallen!!) Vandaar dus dat we een bodem verbeteraar willen aan brengen. We lezen zoveel positieve en negatieve dingen over zowel kunststof als hout, dat het nog niet meevalt om te kiezen. We willen het liefst houtsnippers ivm milieuvergunning en ook met eventuele afvoer ooit. Bovendien zijn we bang dat kunststof wegwaait. We wonen op het platte land en hebben altijd wind. Ook al staat er een heg rondom de bak, als het (erg) droog is en waait, zien we het zand de bak uitgaan. We denken dat de houtsnippers dan beter zullen blijven liggen.
We denken er dus aan om houtsnippers door het zand te mengen, in de hoop zo een vastere bodem te krijgen. In de winter gaat het doorgaans wel goed, maar voor de pony zal dat op het zand ook best zwaar kunnen worden, denk ik. Dan omdat het toch wat te nat is.
Onder het zadel kun je gewoon veel meer met een bodem, je kunt veel langer blijven rijden of het nu te droog of te nat is. Met de kar wordt het al snel te zwaar. Lastig..., maar ja, het is ook erg leuk om te mennen