[AR] Ook wij gaan mennen!!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Crista

Ook wij gaan mennen!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-09 11:40

Hallo,

Jaja, het is eindelijk zo ver, het wordt nu allemaal langzaam aan serieus...

Heb Roza ruim 2 jaar geleden gekocht met het idee, als ze te klein blijft gaan we lekker mennen!

Helaas kwam het er steeds maar niet van tot ik 2 weken geleden van iemand een leuk van der mee wagentje kreeg aangeboden voor een mooi prijsje...

Thuis overleg gepleegd en besloten dat ik gek was als ik het niet zou doen dus karretje gekocht.
Maarjah, toen had ik een pony en een kar, maar nog geen tuig!

Ben even op internet gaan speuren en kwam al snel een leuk en betaalbaar tuig tegen, opgebeld en meteen de volgende dag gaan kijken en.... meteen meegenomen!

Thuis gekomen meteen gepast en het past! Het tuig zit nog niet optimaal maar even voor het idee:
Afbeelding

Heb haar meteen de volgende dag aan de longe gehad met haar tuig en met de oogkleppen om te wennen. En dat ging allemaal bovenverwachting goed! De ogenkleppen vond ze neit eng, hooguit wat lastig omdat ze mij niet kon zien.

Van de week een bitje gekocht en ook meteen aan laten wennen, vond ze wat minder tof, maar toen ik de kinketting ietsje losser deed ging het al beter!

We gaan nu de komende weken lekker aan het tuig en bitje wennen en er achter lopen e.d. (dubbele longe en erachter lopen kende ze allemaal al)

Als dit allemaal echt goed bevestigd is en ik en mijn moeder ons menbewijs hebben behaald gaan we er naartoe werken om het karetje met hulp uiteraard, erachter hangen.

Heb zelf wel wat ervaring met mennen maar niet super veel dus heb gelukkig al iemand weten te strikken die me gaat helpen!

Heb er helemaal zin in en kan niet wachten om op pad te gaan!

Moeders heeft altijd paard gereden maar kan dit ivm lichamelijke klachten neit meer dus die vond het hetlemaal geweldig dat mijn kleine drol straks voor de kar loopt, vandaar dat ze ook haar koetsiersbewijs wil halen!

Ga van de week mijn kar helemaal oppoetsen want die heeft wel een dikke stoflaag opgelopen bij de vorige eigenaar maar oke....als ik foto's van mijn kar heb zal ik die ook wel plaatsen :)

Wilde dit even kwijt :)

gr. Crista

JoyCiej007

Re: Ook wij gaan mennen!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 11:56

Wat leuk zeg, dat is dan een mooie oplossing, toch? :) Tuigje ziet er leuk uit.

Wel zou ik de borst nog ietsje omhoog doen, de broek mag ook wel wat omhoog, en het schoftje zou ik proberen wat meer naar achteren te leggen, vind hem wel vrij ver naar voren zitten.
Heb je er ook strengen en een staartriem bij trouwens?

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-09 12:01

staartiem zit er nu ook al op maar zie je alleen neit zo goed :)

strengen en lijdsels heb ik er ook bij gekregen, dus het is helemaal compleet.

Tuig ligt idd nog niet helemaal goed, is er alleen ff voor de foto opgelegd, ga nog met die man die me gaat helpen kijkenhoe alles precies moet liggen.

Waar ik me alleen aan erger, de frontriem staat in het midden heel erg naar boven gebogen, dit komt natuurlijk door de samenloop van de oogkleppen enzo maar kan ik hier nog iets aan doen of is een ander hoofdstelletje kopen de enige oplossing?

Pony heeft er zelf geen last van hoor maar ik vind het een rot gezich en als ik hem lager doe komen de oogkleppen te veel naar binnen....

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 12:04

Oh, wat leuk, kan me voorstellen dat je niet kunt wachten...
Goed dat je al ervaren hulp geregeld hebt!
Heel veel plezier alvast met je koetsiersbewijs en vanaf dan ook heel veel menplezier met je eigen aanspanning!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 13:19

Het probleem van de frontriem heb ik wel vaker gezien. Daar is vaak helaas niets aan te doen, of je moet een andere, langere frontriem er op zetten. Soms zijn bepaalde hoofdstellen van wat goedkopere merken een beetje 'raar' qua verhoudingen. Maar inderdaad, veel aan veranderen kan je niet ivm. de oogkleppen ;)

Chestnut89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 15:58

voor het probleem van de frontriem: gewoon niet de riem van de oogkleppen door het passantje onder de fronriem doen, maar er los onder, heb ik ook gedaan, kun je de oogkleppen namelijk veel beter stellen.

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 20:29

Dat van die frontriem doe ik ook Chestnut89, dan heb je geen problemen ;)

Leuk dat je gaat mennen! :) Heel veel plezier!!