[AR] we gaan beginnen!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

beantsje

we gaan beginnen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 21:45

Mijn man rijdt al een poosje niet meer en alleen rijden is zo'n stuk minder gezellig. En sowieso leek het ons al leuk, dus we hebben een knoop doorgehakt.We gaan mennen. (al blijf ik daarnaast ook rijden)
Gelukkig hebben we een kennis, een echte paardeman en die gaat ons helpen. Ik zal eerst Jody gaan longeren met dubbele longe, dan gaan we samen met die kennis een tuig kopen en gaat hij onze Jody betuigen. Jody is onze superlieve werkwillige maar 1000% brave tinker.
Daarna gaan we naar een menclub, waar we les zullen nemen. En dan is het zoeken naar een geschikt karretje! Spannend hoor!

hafjelinger

Re: we gaan beginnen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 21:51

Keileuk!! Heel veel plezier!! :)

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 22:24

Komt dat trouwens veel voor, dat mensen hun paard zowel voor de kar als onder het zadel rijden?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 04:52

Ja hoor, dat komt heel veel voor.

Janouk loopt ook wedstrijden onder het zadel en voor de koets. Het is een ideale combinatie. Sommige zaken zijn lastig aan te leren voor de koets, zoals in ons geval de keertwending, en die leren wij dan weer aan onder het zadel. En andersom ook.

Succes met beleren!

shamrock06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 06:06

Ja hoor,

Hier rijden we onze ruin aangespannen als onder het zadel. De merrie alleen nog aangespannen, omdat ze nog te jong is voor het zadel.
De ruin hebben we ook eerst aangespannen en toen pas later zadelmak gemaakt.
Dat is dan erg makkelijk :D Het enige wat vreemd was, waren mijn benen. En het opstappen. Maar de singel en het bit (stuur) kende hij al.
Nu is hij dan ook wel heel errug makkelijk. Anders dan de merrie ;)

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 07:06

Jup hier ook hoor...ik wil zoveel mogelijk verschillende dingen doen met mijn paarden :D

Ze lopen inmiddels in het span ;) (meteen even spammen :P [AR-ITP] IJsberen in het span... )

Fijn dat je een deskundige hebt die jullie gaat helpen,heb ik ook en dat is echt onmisbaar.
Veel plezier!!

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 09:29

Wat leuk!
Ik ben benieuwd naar wat foto's :j

Mijn shetlander word sinds woensdag beleerd. Word beleerd door iemand met veel verstand ervan, heeft al meerdere paarden beleerd.

Mijn shetlander loopt ook gewoon nog onder het zadel :j

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 09:47

Kelsey loopt ook onder het zadel, dressuur en af en toe springen. En natuurlijk de buitenritten niet vergeten! :) Zo krijg je ook afwisseling, en dan blijft het leuk.

elise t.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 22:12

onze ruin wordt gereden en staat ook voor de kar.Rijden doe ik wel alleen maar met de kar gaan we altijd samen,en nemen we onze 3 jarige merrie ook mee,die loopt dan achter/naast de kar.
Leuk voor je,en gezellig,groetjes...

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-09 11:32

Gisteren heb ik Jody voor het eerst aan de dubbele longe gehad. Leuk zeg, ging probleemloos! Eerst even in de longeercirkel gelongeerd, toen zijn we naar de bak gegaan en hebben we slangevoltes gelopen en toen nog even op de weg. Super! Al stuurt het wel heel anders!

ramboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 12:03

beantsje schreef:
Komt dat trouwens veel voor, dat mensen hun paard zowel voor de kar als onder het zadel rijden?

Ja hoor komt vaak voor ik heb eerst mijn shet onder het zadel beleerd. Zodat die stuurwijs was enz.
Maar omdat ik te groot ben ga ik niet zo vaak meer rijden en ben ik nu bezig met met het karretje hartikke leuk! En nu als ik rijd ik maar een half uurtje ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 07:35

Veel plezier en succes :)

Hier ook hoor :j Aman staat zowel voor de wagen als onder de man. Soms heb je bijv. geen zin om te gaan rijden, maar heeft het paard wel beweging nodig, dan knoop je de wagen erachter. Of andersom, ff snel beweging tussendoor, en dan kan een paard zadelen weer makkelijker / sneller zijn :)

megahaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 11:15

Hier hetzelfde. Ik rijd liever met het zadel, mijn man liever met de kar (waar ik met plezier groom ben. Het voordeel van de kar is dat we dan 2 paarden tegelijk aan het werk hebben (2-span) en dat de kinderen eventueel mee kunnen. Onder het zadel vind ik nuttig voor "schriktraining"; ze hebben dan geen oogkleppen dus ze zien meer, en anderzijds kan ik ze dan beter bijsturen en geruststellen als ze schrikken.

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 07:44

Hier ook, zowel voor de kar als onder het zadel! :j