Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
haflinger4me schreef:Er hoeft niet direct iets mis te zijn hoor. Ik heb mijn paard wel door een ervaren iemand laten beleren maar deze had dat in het begin ook. Als ik lees dat je hem pas 4x voor de wagen hebt gehad moet je naar mijn idee nog helemaal niet aan scherpe bochten gaan denken. Veel rechte lijnen en ruime bochten rijden. Je paard heeft zijn balans nog niet gevonden en logisch dat als je scherp keert en hij voelt dan het lamoen tegen zich aankomen dat hij dat niet fijn vind. Ik rij mijn paard nu sinds een aantal weken in de les maar ook daar geeft mijn instructeur aan dat ik, omdat hij jong is dit soort situaties ( bijvoorbeeld wenden dicht bij het schot van de binnenbak) nog niet teveel op moet zoeken. De tegenwoordige marathonwagens hebben vaak het lamoen tot aan het schoftje voor meer bewegingsvrijheid. Hierdoor kun je makkelijker scherpe bochten maken maar ook dan is het kort wenden pas handig als hij z'n balans gevonden heeft. Succes !
mischien kan je de lamoenen los halen, dan kan je ze zelf vast houden ofzo, en kan kan je een beetje van links en rechts tegen de billen drukken. bij ond werke veel bochtjes (eerst grote bochten, en daarna steeds scherper
) mischien dat dat wil helpen?